پرداخت خسارت کشاورزان سمنانی آسیب‌دیده از سیل تا آخر ماه آتی

ایسنا/سمنان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از پرداخت خسارت به کشاورزان خسارت‌دیده از سیل طی یک ماه آتی و تا پایان دی‌ماه خبر داد.

سیدحسن میرعماد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خسارت‌های ناشی از سیل و سرمازدگی به کشاورزان و باغداران این استان اظهار کرد: متاسفانه سرمازدگی، سیلاب و..هر ساله خسارت‌هایی به کشاورزان و دامداران وارد می‌کند .

وی از کمک به کشاورزان آسیب‌دیده از بلایای طبیعی خبر داد و افزود: در همین راستا و با هدف کمک به کشاورزانی که در سال قبل از سرمازدگی آسیب‌دیده بودند، تسهیلات شمار زیادی از کشاورزان استان امهال شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با بیان اینکه وقوع سیل در ابتدای امسال بخشی از کشاورزان استان را با مشکل مواجه کرد ادامه داد: در همین راستا دولت چهار میلیارد و 200 میلیون تومان کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت‌دیده استان اختصاص داد.
وی از پرداخت بخشی از این اعتبار تخصیصی به کشاورزان استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از دو میلیارد تومان این تسهیلات بلاعوض به بیش از 700 کشاورز خسارت‌دیده استان سمنان پرداخت شده است.
میرعماد با اشاره به تلاش دولت برای پرداخت مابقی خسارات اظهار امیدواری کرد: طی یک ماه آینده مابقی تسهیلات بلاعوض تخصیصی به خسارت‌دیدگان استان پرداخت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان اضافه کرد: همه کشاورزان هم‌استانی که از سیل ابتدای امسال دچار خسارت شدند، خسارت خود را دریافت خواهند کرد.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت دیگری به خسارت‌دیدگان از سیل در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: جدا از تسهیلات بلاعوض، تاکنون بیش از چهار میلیارد تومان در قالب تسهیلات ارزان‌قیمت به کشاورزان خسارت‌دیده استان پرداخت شده است.

میرماد بر ضرورت توسعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی تاکید و تصریح کرد: باید با فعالیت‌های ترویجی و آموزشی بیش از پیش به فرهنگسازی در خصوص بیمه محصولات کشاورزی و دامداری توجه شود چرا که بیمه محصولات کشاورزی می‌تواند به اقتصاد کشاورزان کمک شایانی کند.