پایین ترین نرخ مرغ کشور مربوط به استان قم است

گروه استان‌ها- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه پایین‌ترین نرخ مرغ کشور مربوط به استان قم است گفت: قم نسبت به استان‌های دیگر قیمت مرغ را پایین نگه داشته است که اقدام قابل توجهی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمود سیجانی امروز در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهار داشت: در زمینه توزیع ماسک دانشگاه علوم پزشکی باید اولویت‌بندی داشته باشد و  داروخانه‌ها و بخش درمانی مورد تاکید باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: با توجه به حجم تولید استان، دانشگاه علوم پزشکی باید برنامه‌ریزی مناسبی برای ماه پاییز و زمستان داشته باشد و اقدام به ذخیره سازی ماسک کند.

وی با اشاره به ظرفیت استان در تولید ماسک بیان کرد: با توجه به ماه محرم بسیج اصناف استان باید توزیع ماسک در هیئت‌های مذهبی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای را مدنظر قرار دهد.

سیجانی عنوان کرد: برای توزیع ماسک هیچ مشکلی نداریم و به سازمان تبلیغات تاکید شد که هر مقداری که هیئت‌های مذهبی ماسک نیاز داشته باشند با تایید این سازمان ماسک مورد نیاز آنها تامین می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: واحدهای مرغداری که نهاده های مواد اولیه آن دولتی است باید با قیمت تنظیم بازار توزیع شود.

وی با بیان اینکه پایین‌ترین نرخ مرغ کشور مربوط به استان قم است بیان کرد: استان قم نسبت به استان‌های دیگر قیمت مرغ را پایین نگه داشته است که اقدام قابل توجهی است.

سیجانی عنوان کرد: سقف قیمت مرغ در قم 15 هزار و 750 تومان  و کف آن 15 هزار تومان است، این قید را با اداره کل جهاد استان گذاشتیم که اگر 60 تن مرغ تامین شود به تولید کمک می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن استان قم خاطرنشان کرد: در ارزیابی عملکرد بازرسی و نظارت توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف و تولید کننده کشور، استان قم رتبه چهارم را بین 31 استان کشور را به دست آورد.