وفور عرضه نهاده‌ها در بازار آزاد و نبود نظارت بر توزیع

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه سراسری دامداران گفت: در بازار آزاد به‌وفور نهاده وجود دارد بنابراین تقسیم به‌درستی انجام نمی‌شود و اختلاف و اشتباه از واردات تا توزیع بارها صورت می‌گیرد.
حسین نعمتی ، در خصوص حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نهاده‌های دامی، گفت: موافق حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نهاده‌های دامی هستم، ولی حتماً باید پیش‌بینی‌هایی برای تولید انجام شود، زیرا در حال حاضر رقم‌های خیلی درشتی از مردم گرفته‌ می‌شود که به بهانه تخصیص ارز برای نهاده‌ها هزینه شود.

وی افزود: زمانی که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نهاده حذف شود نهاده دامی چندین برابر شده و قیمت تمام‌شده شیر، گوشت، مرغ و تخم‌مرغ نیز افزایش پیدا می‌کند، در حال حاضر سیاست دولت حمایت از مردم است نه حمایت از تولیدکننده که البته درست است، ولی باید به فکر هر دو باشند.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه سراسری دامداران اظهار کرد: اگر دولت فقط به فکر مردم باشند در یک مقطع می‌تواند مردم را راضی نگه‌دارند، ولی تولید دچار ضربه می‌شود این در حالی است که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به نهاده تخصیص پیداکرده، ولی به‌دست تولیدکننده نمی‌رسد.

نعمتی بیان کرد: مثلاً اگر ۱۰۰ تن بار وارد کشور شود ۶۰ تن به‌دست تولیدکننده می‌رسد و باقی نهاده‌ها به نام تولیدکننده، کارخانه و واردکننده سوءاستفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بازار آزاد به‌وفور نهاده وجود دارد و این نهاده‌ها همان بارهای وارداتی است بنابراین تقسیم به‌درستی انجام نمی‌شود و اختلاف و اشتباه از واردات تا توزیع بارها وجود دارد.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه سراسری دامداران گفت: در حال حاضر بنده را در کانال‌های متفاوتی عضو کردند که همه اعضا با مشخصات و تلفن در این کانال‌ها بار می‌فروشند آیا نظارت این اشخاص برای ارگان‌های نظارتی خیلی سخت است؟ باید جلوی تخلفاتی که صورت می‌گیرد گرفته شود.