وعده تکراری متولیان تنظیم بازار در استان گلستان/ بازار تخم مرغ و روغن ساماندهی می‌شود

گروه استان‌ها – ایستادن در صف‌های طولانی برای خرید روغن و تخم مرغ در روزهایی که کرونا همچنان قربانی می‌گیرد چه توجیهی می‌تواند داشته باشد هرچند مسئولان تنظیم بازار در استان همچنان وعده‌های تکراری برای برطرف کردن مشکل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان ، از حدود دو ماه قبل بود که مردم در فروشگاه‌های کوچک و بزرگ با قفسه‌های خالی روغن مواجه شدند، پس از پیگیری رسانه‌ها و البته انتشار چند گزارش در صفحه استانی خبرگزاری تسنیم درباره این موضوع، مسئولان قول داده بودند مشکل کمبود روغن در استان در مدت دو تا سه هفته بعد برطرف شود. اما این اتفاق رخ نداد و این مشکل به بازار مرغ سرایت کرد؛ گرانی افسارگسیخته قیمت مرغ و کمبود آن در بازار سبب شد تا این ماده غذایی نیز از سر سفره بسیاری از شهروندان پر بکشد.

هرچند همان زمان متولیان تولید و تنظیم بازار در استان توپ را به زمین تولیدکنندگان انداخته بودند اما همه می‌دانند سیاستگذاری در امر تولید و توزیع برعهده دستگاه‌های عریض و طویل دولتی است نه تولیدکنندگان بخش خصوصی.

با فروکش کردن قیمت مرغ در استان، حدود یک ماهی است که قیمت تخم مرغ سر به فلک گذاشته و تخم مرغ با قیمت تنظیم بازاری هم در دسترس همه قرار ندارد.

در روزهایی که کرونا همچنان قربانی می‌گیرد ایستادن در صف‌های طولانی بدون رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی چه توجیهی می‌تواند داشته باشد.

در روزهای اخیر البته سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درباره گزارشی که در همین باره در این رسانه منتشر شده بود واکنش نشان داد و با ارسال نامه‌ای تقصیر کمبود تخم مرغ در استان را به گردن جهادکشاورزی و تولیدکنندگان انداخت.

باید نظارت تشدید شود

هادی حق شناس، استاندار گلستان در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره کمبود برخی اقلام اساسی در بازار اظهار داشت: مشکلاتی در خصوص مرغ و تخم مرغ و روغن به وجود آمد که نه فقط استان گلستان بلکه تقریباً همه استان‌ها درگیر آن بودند.

حق شناس گفت: البته قبول دارم که باید نظارت‌ها در بخش توزیع این اقلام تشدید تا جلوی بروز مشکلات گرفته شود.

 با اینحال حسین طلوعیان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای چندمین بار همان حرف‌ها و وعده‌های ماه‌های اخیر را تکرار کرده و گفته با تمهیدات اندیشیده شده در روزهای آینده مشکل تخم مرغ و روغن خوراکی در استان حل می‌شود.

وی گفت: با تعیین قیمت 16 هزار و 900 تومان برای هر کیلو تخم مرغ توسط کارگروه تنظیم بازار استان که قیمتی مقرون به صرفه برای واحد‌های تولیدی است و تک نرخی شدن قیمت آن، مشکل تخم مرغ در سطح استان حل خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: واحدهای تولیدی تخم مرغ ملزم به تأمین نیاز استان هستند و هیچ واحد صنفی نیز اجازه ندارد با قیمتی بالاتر از 16 هزار و 900 تومان تخم مرغ را به فروش برساند و سازمان صنعت معدن و تجارت استان در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با واحدهای متخلف برخورد می‌کند.

طلوعیان با بیان این که از سوی ستاد تنظیم بازار استان سهمیه جدید روغن خوراکی به استان اختصاص یافته ولی هنوز به استان حمل نشده است هم گفت: از محل ذخایر موجود استان روغن مورد نیاز مردم تأمین شده و طی روزهای آینده در سطح استان توزیع خواهد شد. با ورود روغن تخصیص یافته به استان مشکل کمبود روغن در استان نیز تا پایان ماه جاری برطرف می‌شود.