وعده‌های مسئولان در مورد عدم افزایش قیمت مرغ تحقق نیافت

این روزها در سایه گرانی و نبود نظارت مسئولان ، قیمت مرغ در ارومیه به شدت افزایش و چند نرخی شده است.

 

سرویس اقتصادی باریش نیوز ، این روزها قیمت مرغ در ارومیه افزایش یافته و متاسفانه از روند افزایش قیمت کاسته نمی شود باتوجه به این مسئله بسیاری از خانوار ها توان خرید آن را ندارند.

اگر قدم به فروشگاه های سطح شهر بگذاریم شاهد افزایش قیمت گوشت مرغ چند نرخی و روند صعودی آن خواهیم بود که این نوسانات قیمت ، منجر به آشفتگی بازار و سردرگمی و نگرانی مردم شده است.

براساس گفته مسئولان دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ طی چند هفته گذشته ، افزایش هزینه های تولید و کمبود نهاده های مورد نیاز تولیدکنندگان می‌باشد. با این حال مسئولان کاهش قیمت مرغ را وعده دادند اما اینطور که مشاهده می‌شود این  امر محقق نشده است.

امروزه قیمت مرغ با رشد چند برابری خود از سفره‌های مردم  کم درآمد جامعه پر کشیده و اقشار ضعیف جامعه را در شوکی عظیم فرو برده است.

در واقع میتوان گفت گوشت مرغ با ارز آزاد تولید می شود ، دامداران و تهیه کنندگان تلاش میکنند محصولات تولیدی را با قیمت بالاتر فروخته تا جبران قیمت ارز آزاد شود .

اوضاع اقتصادی مردم این روزها  بیشتر از آنچه فکرش را بکنیم  وخیم است این را سبد تغذیه ای هر خانوار ایرانی نشان می دهد.

تورم و شیوع بیماری کرونا سفره ایرانیان را کوچک و کوچک تر از قبل کرده است و این امر در آینده ای نزدیک تهدیدی بزرگ برای سلامتی مردم است.

انتظار مردم در شرایط نامناسب اقتصادی تشدید نظارت بر تنظیم بازار و برخورد با متخلفین و گران فروشی هایی است که اخیرا معضلی برای مردم  بشمار می رود.