هیچ نیازی به واردات مرغ نیست!

رئیس انجمن تولیدکنندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه تولید ما بیش از تقاضای داخلی است ، خواستار ساماندهی صادرات شد و گفت : هیچ نیازی به واردات نداریم.

یوسفی گفت : اخیراً با گشایش در مسیر صادرات قیمت گوشت مرغ اندکی تقویت‌شده است اما همچنان باقیمت واقعی و تمام‌شده فاصله دارد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه هم‌اکنون هر کیلوگرم گوشت مرغ در سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با نرخ هر کیلوگرم 6280 تومان فروخته می‌شود، گفت : قیمت واقعی باید به حدود 7500 تومان افزایش یابد تا تولیدکنندگان ضرر نکنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی قیمت واقعی را حدود 7000 تومان تعیین کرده بود ، گفت : امسال هزینه‌ها افزایش‌یافته است و تا رسیدن به نرخ تعادلی که تولیدکنندگان ضرر نکنند و به مصرف‌کنندگان هم اجحاف نشود فاصله‌داریم.

وی افزود : با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که برای تولید گوشت مرغ شده است به دلیل مشکلاتی که برای صادرات پیش‌آمده بود با حدود ذخیره‌سازی‌های شرکت پشتیبانی امور دام ، هنوز بازار با مازاد عرضه روبروست.

وی یکی از دلایل مازاد عرضه را کاهش قدرت خرید مردم دانست و گفت : وقتی قدرت خرید کاهش یابد مردم هم کمتر خریداری می‌کنند و در حال حاضر باید برای ساماندهی صادرات برنامه‌ریزی کنیم و واردات هم حذف شود.

یوسفی گفت : برنامه‌ریزی‌های ما بر اساس سرانه مصرف 25 کیلوگرم است که امیدواریم قدرت خرید مردم هم این اجازه را بدهد.