هشدار دامپزشکی به مرغدران برای رعایت بهداشت دارویی و غذایی طیور+ سند

 

سازمان دامپزشکی کشور با ارسال نامه ای به مرغداران درباره رعایت پرهیز هایی دارویی و غذایی طیور زنده قبل از اعزام به کشتارگاه برای رعایت سلامت مردم هشدار داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم سامد برومندفر مدیرکل دفتر نظارت و بهداشت عمومی مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور با ارسال نامه ای به اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران سازمان دامپزشکی کشور به مرغداران درباره رعایت پرهیز هایی دارویی و غذایی طیور زنده قبل از اعزام به کشتارگاه برای رعایت سلامت گوشت تولیدی و مردم هشدار داد.

متن و تصویر این نامه به شرح زیر است.

با عنایت به ضوابط بهداشتی این سازمان مبنی بر «الزام و پرورش دهندگان طیور به رعایت پرهیز دارویی و غذایی مرغ زنده اعزامی به کشتارگاه برای پیشگیری از مخاطرات بهداشتی ناشی از مصرف داروها و آلودگی های میکروبی محصولات در فرآیند تولید»، نظارت بر اجرای این موضوع بهداشتی در کشتارگاهها، یکی از وظایف مهم مسئول فنی بهداشتی واحدهای پرورشی و کشتارگاه طیور است.

در صورت عدم رعایت پرهیز دارویی و غذایی و به منظور ابلاغ به مرغدار باید اداره دامپزشکی شهرستان گزارش نماید؛ لذا مقتضی است به کلیه واحدهای پرورش مرغ گوشتی تحت پوشش آن اتحادیه مجدداً و موکدا موضوع رعایت دقیق پرهیز دارویی و غذایی طیور  پرورشی قبل از اعزام به کشتارگاه برای حفظ سلامت گوشت، محصولات خوراکی مرغ و سلامت مصرف کنندگان ابلاغ گردد.

ضمناً در خصوص اخذ وجه بابت نظارت شرعی توسط کشتارگاه بایستی موضوع از طریق مراجع و بخش‌های ذی مدخل پیگیری شود.