هزینه تولید جوجه یکروزه با بازار فروش همخوانی ندارد

مدیرعامل شرکت تولید جوجه یکروزه چهارمحال و بختیاری، هزینه تمام شده برای تولید جوجه یکروزه این استان را با بازار فروش بیشتر از حد معمول دانست و گفت: این هزینه ها با هم همخوانی ندارد
غلامرضا شادنوش روز دوشنبه گفت، هزینه تمام شده برای تولید هر قطعه جوجه یکروزه را ۲۱ هزار ریال برآورد کرد و اظهار داشت: این درصورتی است که قیمت تعیین شده در بازار تنها ۱۷ هزار ریال تعیین شده است.
وی از نبود واکسن مرغ مادر در بازار خبر داد و گفت: با تشدید دمای هوا احتمال افزایش تلفات مرغ مادر در این استان به دلیل دریافت نکردن واکسن، دور از انتظار نیست.
عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت تولید جوجه یکروزه چهارمحال و بختیاری از تولید ۷۰ هزار مرغ مادر و مولد در این استان در سه ماه نخست امسال خبر داد و افزود: در صورت حمایت دولت در تامین واکسن و مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی کارگاهی امسال بیش از ۹ میلیون جوجه یکروزه در استان تولید خواهد شد.
شادنوش، ظرفیت تولید سالانه جوجه یکروزه استان را ۱۶ میلیون قطعه در چهار دوره با اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ۴۰۰ نفر برآورد کرد و گفت: با نوسانات ارز و افزایش ۴۰ درصدی نهاده های وارداتی، امکان بیکاری تعداد زیادی از کارگران در تابستان امسال وجود دارد.
وی میزان سرمایه گذاری بخش تولید جوجه یکروزه استان را ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال آن سرمایه در گردش است.
ظرفیت تولید مرغ گوشتی در ۲۴۰ واحد مرغداری فعال استان ۳۰ هزار تن در سال است، براساس آمارهای موجود تولید گوشت سفید این خطه بیشتر از سرانه مصرف کشور است.