هر شانه تخم مرغ را بیشتر از ۴۴ هزار تومان نخرید

قیمت تخم مرغ که در روزهای گذشته و به دنبال مطرح شدن مباحث مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا شانه‌ای ۶۵ هزار تومان رسیده بود، روند نزولی یافته و به ۴۴ هزار تومان در هر شانه رسیده است.

به گزارش زنهار؛ قیمت تخم مرغ که در روزهای گذشته و به دنبال مطرح شدن مباحث مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا شانه‌ای ۶۵ هزار تومان رسیده بود، روند نزولی یافته است.

گزارشات میدانی نشان می‌دهد قیمت تخم مرغ به شانه‌ای ۴۴ هزار تومان رسیده است. در همین زمینه یکی از فروشندگان گفت: حدود یکی دو هفته عرضه این محصول کاهش یافته بود اما اخیراً همه چیز به روال عادی برگشته و به همین دلیل قیمت کاهش یافته است.
احراز هویت راحت و سریع را فقط از آبانتتر بخواهید

بر این اساس قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ ۴۳ هزار تومان و هر کیلوگرم از این محصول ۱۸,۳۰۰ تومان است و اواخر آذرماه در بازار تا شانه ۳۹ هزار تومان نیز رسیده بود اما اوایل دی ماه مباحث مطرح شده مبنی بر حذف ترجیحی منجر به ایجاد نگرانی در میان مردم شد و بسیاری از مصرف کنندگان عنوان می‌کردند که شنیده‌اند قرار است تخم مرغ گران شود و به همین دلیل برعکس روال قبل که به اندازه نیاز تخم مرغ خریداری می‌کردند، اقدام به خرید دو یا سه شانه از محصول کرده‌اند.

همچنین برخی فعالان بخش خصوصی از ورود صنوف به بازار کالاهای اساسی و جمع آوری محصول مورد نیازشان از جمله روغن خبر دادند و در این میان عده‌ای نیز عنوان کردند که تخم مرغ نیز چنین وضعیتی دارد و از طرفی تولیدکنندگان تخم مرغ نیز چون احتمال می‌دادند قیمت این کالا افزایش یابد، از عرضه آن به بازار خودداری می‌کردند و مجموع این اتفاقات منجر به کاهش عرضه و افزایش قیمت تخم مرغ شده بود.

به دنبال این اتفاقات، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را در دی ماه تکذیب و اعلام کردند که نهاده‌های دامی در دی ماه نیز به همان روال سابق تخصیص خواهد یافت.

در همین زمینه ناصر نبی پور، رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری نیز ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت تخم مرغ که مدتی کاهش یافته بود به دنبال مطرح شدن مباحث مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مجدداً افزایش یافت و به نرخ مصوب رسید و در حال حاضر تشکل‌ها تخم مرغ را به قیمت ۱۸,۳۰۰ تومان (نرخ مصوب) عرضه می‌کنند به هر اندازه که تقاضا وجود داشته باشد.