ممنوعیت واردات مرغ و فرآورده‌های مرغی از ایران به عراق لغو شد

به دنبال ارائه گزارش مهار بیماری آنفلوانزای مرغی از سوی سازمان دامپزشکی ایران به سازمان جهانی بهداشت دام ، ممنوعیت ورود محصولات مرغی ایران به عراق شامل مرغ تازه و منجمد و سایر فرآورده‌های مرغی، لغو شد.

خبر لغو ممنوعیت واردات محصولات مرغی ایران به عراق را رییس دامپزشکی عراق روز چهارشنبه به رضازاده رایزن بازرگانی ایران در بغداد اطلاع داده و گفته است که پس از انجام مراحل اداری و تشریفات ، این لغو ممنوعیت به مبادی مرزی عراق ابلاغ خواهد شد.

دولت عراق ، حدود 20 روز پیش ، پس‌ازآنکه سازمان دامپزشکی ایران، وجود بیماری آنفلوانزای مرغی در 25 قطعه مرغ بومی در مرغداری‌های مازندران را به سازمان جهانی بهداشت دام و طیور گزارش کرد، مقررات ممنوعیت واردات مرغ و فراورده‌ها و محصولات مرغی از ایران را به اجرا گذاشت.

درعین‌حال به دنبال گزارش مهار بیماری از سوی سازمان دامپزشکی ایران به سازمان جهانی بهداشت دام و نیز بازدید وزیر کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی عراق از تعدادی مرغداری در ایران در همین مدت، دولت عراق ممنوعیت اعمال‌شده را لغو کرده است.

در همین حال، واردات مرغ اعم از زنده و منجمد و نیز محصولات مرغی شامل تخم‌مرغ و فرآورده‌های مرغی مانند ناگت از 30 کشور جهان و 18 ایالت آمریکا به عراق همچنان ممنوع است.