مضای تفاهم سه جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان باعث رونق تجارت می‌شود

تهران- ایرنا- رییس‌کل گمرک ایران گفت: تفاهمنامه همکاری سه جانبه گمرکی میان کشورهای ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان رونق تجاری را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علیرضا مقدسی» در آیین امضای سند یادداشت تفاهم سه جانبه تسهیل ترانزیت بین گمرکات جمهوری اسلامی ایران، جمهوری فدرال روسیه و جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: این نشست حاصل مذاکرات ارزشمند و پیگیری‌های سه کشور برای دستیابی به اهداف است.

وی با اظهار امیدواری مبنی بر دستیابی به نتایج خوب در امضای این سند، افزود: این نشست‌ها موجب دوستی و مودت بین کشورهای همسایه می‌شود و می‌توان تسهیلات تجاری با سرعت بیشتری پیگیری کرد.

مقدسی با بیان اینکه بعد از پیگیری‌های متعدد برای سرعت بخشیدن به تشریفات گمرکی و رونق تجارت با کشورهای همسایه به‌ویژه روسیه، این نشست، ما را به اهداف نزدیک‌تر می‌کند، تصریح کرد: جمهوری آذربایجان مرز زمینی میان ایران و روسیه است که با ترانزیت از طریق کامیون، کالاها سریع‌تر به مقصد می‌رسند.

به گفته رئیس کل گمرک ایران، ارائه تسهیلات در رویه ترانزیت موجب رونق و رشد تجارت خارجی می‌شود که با توافق و امضای این سند و اجرای آن طی یک ماه آینده به اهداف خواهیم رسید.

به گزارش ایرنا، امروز (دوشنبه ۳۱ مردادماه) سند یادداشت تفاهم سه جانبه تسهیل ترانزیت بین گمرکات جمهوری اسلامی ایران، جمهوری فدرال روسیه و جمهوری آذربایجان امضا شد.