مرغ ۴۰ هزار تومانی در بازار

ساداتی نژاد گفت: مرغ منجمد ایرانی، بهداشتی، باکیفیت و قیمت مناسب در دسترس است و کمبودی در تامین مرغ منجمد نداریم.

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه در تامین مرغ منجمد در کشور هیچ کمبودی وجود ندارد، گفت: قیمت مرغ منجمد مشخص و کیلویی ۴۰ هزار تومان است که چند هزار تومان هزینه‌های جانبی به آن اضافه می شود.

وی افزود: مرغ منجمد ایرانی بهداشتی، باکیفیت و قیمت مناسب در دسترس است همچنین گوشت منجمد گوساله و گوسفند ایرانی نیز عرضه می شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بیش از ۱۸ هزار تن گوشت قرمز با قیمت ۱۵۵ هزار تومان و ۵۲ هزار تن گوشت مرغ منجمد با قیمت ۴۰ هزار تومان توزیع شده‌ و این توزیع همچنان استمرار دارد، هیچ مشکلی در تامین نیست و امیدواریم بتوانیم شرایط مطلوبی برای مردم فراهم کنیم.

ساداتی‌نژاد با اعلام اینکه بخش کشاورزی و حوزه تولید اقلیم محور و دارای نوسان است، گفت: این نوسان در همه جای دنیا وجود دارد همچنین کشاورزی مکان محور است یعنی در منطقه‌ای گوجه‌فرنگی تولید می‌شود و به اتمام می رسد و تا به دست آمدن گوجه‌فرنگی یک منطقه دیگر ممکن است فاصله‌ای‌ ایجاد شود که طبیعتا قیمت‌ها در این فاصله افزایش و سپس کاهش می‌یابد.

وی در پاسخ به چرایی کاهش جوجه ریزی، افزود: تولید محصولات کشاورزی مقطعی است مثلا ممکن است در یک هفته کمبود محصولی داشته باشیم، در جوجه‌ریزی و حوزه دام نیز به همین شکل و مقطعی است و در این مقطع کسانی که نیاز ندارند به بازار ورود نمی‌کنند و بازار تنظیم می‌شود.