مرغ زیر ۷۰۰۰ تومان ضرر است

نایب‌رئیس انجمن تولیدکنندگان خوراک دام و طیور با اعلام اینکه مرغ زیر ۷۰۰۰ تومان ضرر است، گفت: برای جلوگیری از زیان تولیدکنندگان مرغ گوشتی نیازمند فراهم شدن امکاناتی برای صادرات مازاد تولید هستیم.

صفدر پیرمرادی بابیان اینکه سال گذشته 50 تا 60 هزار تن مرغ گوشتی صادر شد افزود : با توجه به تولید حدود 3 میلیون تن مرغ گوشتی در کشور و مازاد تولید 1 میلیون و 200 هزار تنی ، صادرات این میزان رقم بالایی نیست هرچند مشکلات منطقه‌ای و تحریم‌ها علت کاهش صادرات مرغ گوشتی بود که امیدواریم با لغو تحریم‌ها ، صادرات ما افزایش یابد .

وی با اعتقاد به این‌که صنعت مرغداری دین خود را متناسب با اقتصاد مقاومتی ادا کرده و نباید تولیداتش را با زیان بفروشد، گفت : برای اینکه تولیدکننده زیان نبیند باید گوشت مرغ به قیمت هر کیلو 7000 تا 7500 تومان به دست مصرف‌کننده برسد.

پیرمرادی افزود: قیمت تمام‌شده تولید هر کیلو مرغ زنده 4800 تومان است که در برخی موارد کیلویی 3200 تا 3500 تومان فروخته شد که مابه‌التفاوت آن زیان تولیدکننده است.

وی ابراز امیدواری کرد، دولت ترتیبی اتخاذ کند تا تولیدکنندگان مرغ گوشتی زیان نبینند چراکه در صورت ادامه این روند چرخه این صنعت به‌طورکلی متوقف می‌شود.