مردم موارد تخلف قیمت مصوب گوشت مرغ را گزارش کنند

یزد – ایرنا – رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت (صمت) یزد با اشاره به قیمت مناسب‌ گوشت مرغ در استان نسبت به مناطق همجوار گفت: قیمت این ماده پروتئنی از قرار کیلویی ۱۲۹ هزار ریال تعیین شد و از مردم خواست موارد تخلف اقتصادی از قیمت مصوب را از سوی مسئولان واحدهای صنفی گزارش کنند.

محمدرضا علمدار یزدی روز سه شنبه در حاشیه کارگروه تنظیم بازار یزد در گفت و گو با ایرنا، یادآور شد: قبلا ستاد تنظیم بازار کشور گوشت مرغ را از قرار کیلویی ۱۱۵ هزارریال تعیین کرده بود و پس از مدتی قیمت‌ها رقابتی اعلام شد و ۱۲۹ هزار ریال به تصویب رسید و با انجام بازرسی در این ارتباط ۲۲ مورد تخلف ثبت و پرونده متخلفان به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی تاکید کرد: قیمت گوشت قرمز هم همچنان با قیمت مصوب قبلی از قرار کیلویی ۹۲۰ هزار ریال عرضه می‌شود.
وی ادامه داد: تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل امور دام و پشتیبانی برای تأمین گوشت قرمز مورد نیاز در عید قربان اعلام آمادگی کرده‌اند.
دبیر کارگروه تنظیم بازار یزد درباره وضعیت شکر هم اظهار داشت: در تیر ماه امسال هفت هزار و ۶۰۰ تن شکر توزیع شدکه چهار هزار و ۲۰۰ تن سهم صنعت، ۲ هزار و ۸۰۰ تن سهم صنف‌های تولیدی و ۶۰۰ تن هم سهم خانوار بود.
علمدار یزدی یادآور شد: در ماه قبل سهم استان کمتر از این مقدار بود و با تلاش‌های صورت گرفته سهمیه افزایش یافت و کمبودی گزارش نشده است.
رئیس سازمان صمت گفت: مقرر شد با همکاری شهرستان‌ها، نمایشگاه‌های فروش پاییزه با تصویب در کارگروه استانی تا پایان شهریور ماه برگزار شود.

همچنین در جلسه امروز رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: در فروردین ماه گذشته ۲ میلیون و ۶۰۰ قطعه جوجه یک روزه برای پرورش در مرغداری‌ها گزارش شد که این تعداد در ماه‌های بعد به دلیل افزایش دما کاهش یافت.

سید جمال سجادی پور افزود: به دلیل نبود مشکل تولید در جوجه ریزی در استان و نوسان قیمت، شاهد تأثیر منفی در جوجه ریزی هستیم در عین حال استان‌های همجوار نرخ اصلی قیمت فروش مرغ را رعایت نمی‌کنند و این امر در یزد هم تأثیرگذار است.

وی رعایت قیمت فروش در استان‌ها را به نفع مصرف کننده دانست و گفت: باید تمام استان‌ها در فروش مرغ، قیمت مصوب را رعایت کنند، با حالت تحکم و دستوری نمی‌توان برای جوجه ریزی برنامه ریزی کرد.

همچنین رئیس اتحادیه صنف قصابان یزد، قیمت گوشت قرمز استان را پایین‌ از استان‌های همجوار ذکر کرد و اظهار کرد: قیمت گوشت در یزد در مقایسه با شهرهای شیراز و کرمان ۱۰۰ تا ۱۸۰ هزار یال ارزان تر است.

علی ملک ثابت با اشاره به اینکه قیمت دام زنده در یزد ۴۹۰ تا ۵۰۰ هزار ریال است خواستار افزایش قیمت از ۹۲۰ هزار به ۹۸۰ هزار ریال شد و افزود: با توجه به کمبود گوسفند در دامداری‌ها باید بتوانیم قیمت‌ها را ثابت نگهداریم.