زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

رئیس کانون بازنشستگان گفت: حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر افزایش ۵۷درصدی افزایش پیدا خواهد کرد و این در حالی است که پیش از این قرار بود حقوق بازنشستگان سایر سطوح نیز بر اساس مصوبه شورای‌عالی کار ۳۸ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش 9 صبح؛ رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از ۲۵ خرداد خبر داد و گفت: رقمی که از سوی دولت برای بازنشستگان سایر سطوح در نظر گرفته شده است مورد انتقاد ما قرار دارد.

علی دهقان‌کیا، با اشاره به آغاز پرداخت حقوق بازنشستگان مربوط به خردادماه، اظهار کرد: حقوق بازنشستگان بر مبنای حروف الفبا آغاز شده شده است و این روند تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

وی در ارتباط با واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد، تصریح کرد: همانطور که وزیر رفاه و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است حقوق بازنشستگان از خرداد ماه افزایش پیدا خواهد کرد و بر همین اساس از ۲۵ ما به التفاوت افزیاش حقوق خردادماه به حساب بازنشستگان واریز می‌شود و در ماه‌های تیر و مرداد نیز مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه واریز می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر افزایش ۵۷ درصدی افزایش پیدا خواهد کرد و این در حالی است که پیش از این قرار بود حقوق بازنشستگان سایر سطوح نیز بر اساس مصوبه شورای عالی کار ۳۸ درصد افزایش پیدا کند که متاسفانه این رقم به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است و مورد نقد و انتقاد بازنشستگان قرار دارد.

دهقان‌کیا افزود: ما همچنان تاکید بر اجرای مصوبه شورای عالی کار جهت افزایش حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر و سایر سطوح هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به عدم اجرای مصوبه شورای عالی کار و افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح، قرار است فردا جلسه‌ای با حضور روسای ۳۱ کانون بازنشستگی برگزار و در خصوص عدم اجرای مصوبه شورای عالی کار به افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تصمیم‌گیری شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: همچنین قرار است طی روزهای آینده جلسه‌ای را با کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار کنیم چرا که ما همچنان نسبت به عدم اجرای مصوبه شورای عالی کار منتقد هستیم.

منبع: تسنیم