قیمت گوشت مرغ در خراسان شمالی تثبیت شد

بجنورد-ایرنا- رییس اتحادیه صنف لبنیات قصابان و مرغ فروشان بجنورد گفت : قیمت گوشت مرغ در این استان با نرخ ۲۴۹ هزار مصوب ستاد تنظیم بازار در این استان به فروش می رسد.

حسین قاسم زاده روز شنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون مرغ گرم به اندازه کافی در سطح بازار وجود دارد  و مشکلی برای تامین نیاز مصرف کنندگان  در استان وجود ندارد.
وی اضافه کررد : علاوه بر آن ذخیره سازی مرغ منجمد نیز در استان به میزان کافی انجام شد و چنانچه نیاز به تنظیم بازار گوشت مرغ به دلیل افزایش مصرف و احتمال گرانی باشد، گوشت مرغ منجمد نیز وارد بازار خواهد شد.
به گفته وی قیمت گوشت مرغ در استان خراسان شمالی در هفته های اخیر تغییر نداشت و همچنان با نرخ ستاد تنظیم بازار این مواد پروتیتی عرضه می شود.

براساس آخرین آمار در این استان  ۸۸  واحد تولید مرغ گوشتی با میانگین تولید سالانه ۱۸ تا ۲۰ هزار تن  فعالیت دارد که این واحدها صرفا توان تولید حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از نیاز را دارند و مابقی نیاز از استان های دیگر تامین می شود که در سال های اخیر به دلیل نوسان بازار قیمت مرغ و گرانی نهاده ها به خصوص اوایل سال جاری، استان هایی چون خراسان شمالی که تولیدشان با مصرف همخوانی نداشت برای تامین نیاز گوشت مرغ با مشکلات زیادی مواجه شدند و ممنوعیت صدور مرغ مشکلات را مضاعف کرد.
هم اکنون طبق آمار سرانه مصرف گوشت مرغ در استان خراسان شمالی حدود 34 کیلوگرم است که نسبت به یک دهه گذشته به دلیل گرانی قیمت گوشت قرمز، مصرف مرغ در این استان تا دو برابر افزایش یافت.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.