قیمت گوشت قرمز باید ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان باشد

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به کاهش قیمت گوشت قرمز و دام زنده گفت:گوشت باید با نرخ ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان دست مصرف کننده برسد.
مرتضی رضایی در حاشیه گشایش همزمان ۸۰ پروژه شاخص بخش کشاورزی مازندران در روستای پردارم شهرستان تنکابن درباره قیمت گوشت قرمز هم اظهار داشت:قیمت گوشت قرمز در دوسه هفته اخیر قیمت مناسبی داشته و قیمت دام زنده هم روند کاهشی داشته است و قیمت گوشت در حال حاضر باید از ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد و هر قیمتی بجز این اجحاف به خریداران محسوب می شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت از سوی دامداران نیست،تصریح کرد:واسطه هایی چون چوبدارها،کشتار کُن و عمده فروش باعث گران شدن قیمت گوشت هستند.
وی با تاکید بر اینکه پیش بینی می کنیم در هفته های آینده شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز باشیم،خاطر نشان کرد:سال جاری،سال پرباری از لحاظ تولید گوشت قرمز خواهد بود.
رضایی درباره قاچاق گوشت هم اظهار داشت:با مصوبه ای که در هیئت دولت جهت مبارزه با قاچاق به تصویب رسیده،تمام دام ها باید کد دار بوده و مبدا و مقصد آن مشخص باشد و این قانون سختگیرانه سبب کاهش قاچاق گوشت شده است.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت:واحدهای مرغداری که به صورت زنجیره ای به تولید انواع مرغ گوشتی،مادر و اجداد مشغول هستند،به دلیل دارا بودن تمامی مزایا نظیر مرغ مادر و گوشتی،کشتارگاه و خوراک دام در تامین و تنظیم بازار نقش به سزایی دارند.
وی افزود:واحدهای تولیدی زنجیره ای همچنین به دلیل اثر افزوده ای که برای صاحب صنعت داشته و با جوجه ریزی بالای ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره در زمانی که بازار دچار تلاطم می شود،تاثیر بسزایی در تثبیت و تنظیم بازار خواهند داشت.
رضایی همچنین مدیریت یکپارچه این واحدهای تولیدی و ارزان تر بودن قیمت را از دیگر مزایای این واحدهای تولیدی زنجیره ای دانست.
معاون امور دام جهاد کشاورزی درباره افزایش قیمت نهاده ها اضافه کرد:وزارتخانه جهاد کشاورزی پس از افزایش قیمت نهاده های کشاورزی دولت تصمیم گرفت تا به طور مستقیم وارد توزیع نهادها شود.
این مسئول با بیان اینکه واردات نهاده ها توسط بخش خصوصی به طور صد در صد انجام میشود،خاطر نشان کرد:اما توزیع نهاده ها توسط دولت توزیع شده و هر مرغدار بسته به ظرفیت تولید،نهاده دریافت می کند.
وی درباره مابه التفاوت قیمت مرغ از تولید کننده تا مصرف کننده گفت:قیمت ها تحت تاثیر عرضه و تقاضا بوده و در ایام پیک مصرف مانند عید نوروز قیمت ها افزایش پیدا می کند و اکنون قیمت ها روند معکوس پیدا کرده است.
رضایی ادامه داد:در این شرایط شرکت پشتیبانی امور دام وارد بازار شده و مرغ مازاد را جمع آوری کرده تا هم تولید کنندگان دچار خسارت نشوند و هم در زمان افزایش تقاضا،این مرغ ها به صورت منجمد وارد بازار می شود.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود:تشکلها و انجمن های صنفی مرغداران در پی افزایش قیمت هستند که وزارت صمت در حال بررسی این موضوع هستند.