قیمت هر کیلو مرغ ۲۴ هزار تومان شد

اکوفارس: نایب رئیس انجمن مرغداران گوشتی گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده ۱۷ هزار تومان و مرغ گرم ۲۴ هزار تومان است.

 

به گزارش اکوفارس، حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۲۴هزار تومان است.

وی قیمت مصوب هر کیلو مرغ زنده را ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان با احتساب ۱۰ درصد افزایش یا کاهش در اختیار استانداران و  نرخ مصوب مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد.

اسداله نژاد با انتقاد از گرانفروشی مرغ در برخی مغازه‌ها بیان کرد: با توجه به سودجویی برخی واحد‌های صنفی، مرغ با نرخ‌های بالای ۳۰ هزار تومان تحت عناوین مختلف همچون قطعه بندی، مرغ سبز و… عرضه می‌شود، درحالیکه سازمان دامپزشکی به عنوان متولی امر مرغ سبز را تایید نکرده است.

این مقام‌مسئول از کمبود عرضه مرغ خبر داد و گفت: بنابر پیش بینی‌های قبلی، عرضه مرغ به سبب نبود میل و رغبت مرغداران به جوجه ریزی کاهش یافته است که اگر تدابیر جدی برای بازار نهاده‌های دامی‌اندیشیده نشود، قیمت مرغ دچار بحران می‌شود.

وی نرخ کنونی هر کیلو ذرت را ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا را بالای ۱۴ هزار تومان اعلام کرد.

اسداله نژاد از افزایش قیمت جوجه یکروزه خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان بوده که نسبت به روز‌های اخیر در بازار افزایش یافته است، اما همچنان با نرخ مصوب فاصله دارد.

این مقام مسئول در پایان درباره آینده بازار مرغ تصریح کرد: دولت با اتخاذ برخی تدابیر باید مرغداران را به سمت جوجه ریزی سوق دهد، در غیر این صورت با چالش کمبود مرغ در سطح کشور روبرو خواهیم شد.