قیمت مرغ در میادین به ۱۱هزار و ۲۰۰تومان رسید

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار در جلسه توسعه مراکز لجستیک و زنجیره تامین شهری با حضور قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، از رایزنی با تأمین‌کنندگان کالاهای اساسی و میوه مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال خبر داد و گفت: هیچ‌گونه نگرانی از بابت تنظیم بازار شب عید نداریم

سید سعید راد مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار در جلسه مشترک با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس پایشی که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از قیمت انواع کالاهای اساسی و مهم در سبد مصرفی خانوارها به عمل می‌آورد، قیمت‌های اعلام شده در حوزه میوه و تره‌بار اعم از فرنگی برگی و غیر برگی، اختلاف فاحشی با سطح بازار دارد به نحوی که میادین میوه و تره‌بار می‌توانند تا شعاع یک کیلومتری قیمت‌ها را تعدیل و بازار را کنترل کنند.

وی ادامه داد: ۸۵ بارکد میوه و تره‌بار فرنگی برگی و غیر برگی از سوی سازمان میادین میوه و تره‌بار تعریف شده ضمن اینکه میدان بزرگ بهمن توانست کار بسیار بزرگی را در حوزه تعدیل قیمت انجام دهد.

به گفته راد، امروز قیمت مرغ در میدان مرکزی ۱۱ هزار و ۱۰۰ تا ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان است و به زودی جمع‌آوری مرغ مازاد آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی بسیار مشخصی در حوزه تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در بازار شب عید انجام داده‌ایم ضمن اینکه هیچ‌گونه نگرانی به دلیل رایزنی‌های انجام شده با تأمین‌کنندگان اصلی کالاها برای تنظیم بازار شب عید نداریم.

به گفته مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار، ۸۰ غرفه تک‌محصولی به باغداران داده شده و قول داده‌ایم که در ماه رمضان با هماهنگی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان کرمان و سیستان و بلوچستان، غُرف رایگانی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم.

راد بیان کرد: جشنواره شب یلدا به منظور تأمین نیازهای مردم در این مناسبت سنتی از چهارشنبه پیش‌رو در تمامی میادین میوه و تره‌بار برگزار خواهد شد.

وی افزود: تمام تلاش سازمان میادین میوه و تره‌بار آن است که بتواند مایحتاج مورد نیاز مردم را در کمترین زمان و با هزینه‌های اندک «از تولید تا توزیع» تأمین کرده و در این حوزه خللی وارد نشود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار تصریح کرد: همچنین به جهت تأمین خرمای مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان، تمهیداتی در نظر گرفته شده تا بتوانیم غُرف رایگانی را در یک ماهه برگزاری ماه مبارک رمضان به تولیدکنندگان اختصاص دهیم. این در شرایطی است که تسهیلات ویژه‌ای برای تولیدکنندگان بزرگ و انجمن خرما در میادین میوه و تره‌بار در نظر گرفته شده تا این کالای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب توزیع گردد.