قطعه‌بندی مرغ بهانه‌ای برای گران‌فروشی

نایب رئیس انجمن مرغداران گوشتی گفت:برخی مغازه‌داران با بهانه‌هایی همچون قطعه‌بندی و عرضه مرغ سبز اقدام به گران‌فروشی می‌کنند.
حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران درباره آخرین ‌تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۲۵ هزار تومان است.

وی افزود: در حال حاضر مرغ در برخی مغازه‌ها به دلیل سودجویی مغازه داران با عناوین ‌مختلفی همچون مرغ سبز و قطعه بندی با نرخ‌های گزافی گا‌ها ۲ برابر قیمت واقعی عرضه می‌شود که دستگاه‌های نظارتی بر این امر باید نظارت کنند.

اسداله نژاد قیمت مصوب هر کیلو مرغ زنده را ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان با احتساب ۱۰ درصد افزایش یا کاهش در اختیار استانداران و مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد.

این مقام‌مسئول از کمبود عرضه مرغ خبر داد و گفت: بنابر پیش بینی‌های قبلی، عرضه مرغ به سبب نبود میل و رغبت مرغداران به جوجه ریزی کاهش یافته است که اگر تدابیر جدی برای بازار نهاده‌های دامی‌اندیشیده نشود، قیمت مرغ دچار بحران می‌شود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی تغییر محسوسی نداشته است، بیان کرد: با وجود ساماندهی سامانه بازارگاه نهاده‌های دامی، انتظار می‌رود که ۱۰۰ درصد ذرت و سویا با نرخ مصوب در اختیار مرغداران قرار گیرد تا شاهد کاهش قیمت تمام شده و نرخ نهایی محصول در بازار باشیم.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: اتخاذ سیاست گذاری نادرست مسئولان منجر به ایجاد بحران در بازار مرغ خواهد شد.

وی نسبت به بی توجهی مسئولان نسبت به آینده تولید گفت: بی توجهی مسئولان امر به بخش تولید، تبعاتی همچون بحران شدید مرغ را در بر دارد که دولت باید پاسخگو باشد چرا که سهل انگاری دولت این چالش را ایجاد کرده است.

اسداله نژاد از افزایش قیمت جوجه یکروزه خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار تومان بوده که نسبت به روز‌های اخیر در بازار افزایش یافته است، اما همچنان با نرخ مصوب فاصله دارد.

این مقام مسئول در پایان درباره آینده بازار مرغ تصریح کرد: دولت با اتخاذ برخی تدابیر باید مرغداران را به سمت جوجه ریزی سوق دهد، در غیر این صورت با چالش کمبود مرغ در سطح کشور روبرو خواهیم شد.