فروش «شانه‌ای» تخم‌مرغ در همدان ممنوع شد

رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان گفت: هیچ فروشگاهی در همدان اجازه فروش تخم‌مرغ به صورت دانه‌ای و شانه ای به مصرف کنندگان را ندارند.

به گزارش تابناک، داریوش سرحدی در گفت و گو با تسنیم ، با بیان اینکه بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور، نرخ تخم‌مرغ به صورت کیلویی تعیین و اعلام شده است، اظهار داشت: فروش دانه‌ای تخم‌مرغ در واحدهای صنفی تخلف است.

وی با تاکید بر اینکه از مرحله مرغداری تا عمده فروشی تخم‌مرغ به صورت کیلویی عرضه می‎شود، تصریح کرد: وقتی واحدهای خرده فروشی تخممرغ را کیلویی دریافت میکنند پس دلیلی برای فروش دانه‌ای یا شانه‌ای آن وجود ندارد.
تبلیغات

رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه مسئله ممنوعیت فروش شانه ای تخم‌مرغ یا به خرده فروشی‌ها اعلام نشده و یا پیگیری جدی انجام نشده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه اختیارات بازرسی به جهاد کشاورزی واگذار شده از این پس کارها با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

سرحدی با تاکید بر اینکه برای جا انداختن فروش کیلویی تخم‌مرغ در همدان نیازمند کمک و همکاری رسانه ها هستیم، تصریح کرد: مردم هم باید حقوق خود را بشناسند و اجازه ندهند واحدهای صنفی حق آن‌ها را تضییع کنند.

وی با بیان اینکه خرید کیلویی تخم‌مرغ به نفع مردم است، گفت: فروشگاه‌ها موظف‌اند تخم‌مرغ را بر روی ترازو وزن کرده و با توجه به مقدار آن قیمت را مشخص کنند.

رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه نرخ هر کیلو تخم‌مرغ در درب مرغداری 18 هزار و 500 تومان است، اظهار داشت: قیمت برای مصرف کننده هم 21 هزار و 500 تومان تعیین شده است.

سرحدی با تاکید بر اینکه مردم باید واحدهای متخلف را به بازرسان ما و سامانه 124 اعلام کنند، تصریح کرد: فروش شانه‌های تخممرغ به نفع فروشنده و به ضرر خریدار است.