عرضه دولتی تخم‌مرغ

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت:دولت با جمع آوری تخم مرغ و عرضه آن در شرایطی که بازار ظرفیت تقاضا را دارد زمینه تعدیل قیمت به نفع تولیدکننده را فراهم می‌کند.
مرتضی رضایی در حاشیه افتتاح یک واحد مرغ تخم گذار در آرادان و در جمع خبرنگاران ضمن تشریح عملکرد دولت در قبال تعدیل نرخ تخم مرغ و اقلام پروتئینی مانند گوشت،تاکید کرد: دولت با جمع آوری تخم مرغ و عرضه آن در شرایطی که بازار ظرفیت تقاضا را دارد زمینه تعدیل قیمت به نفع تولیدکننده را فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه سرانه مصرف تخم مرغ در کشور در یک سال ۱۲ کیلوگرم است،ابراز کرد: در سال گذشته با مهار بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان تولید محصول تخم مرغ در سطح کشورمان افزایش یافت لذا این امر کاهش قیمت را در روزهای گذشته سبب شد.
قیمت واقعی گوشت کیلویی ۷۰ هزار تومان
معاون وزیر جهاد در ادامه گفت:در سال‌های گذشته دست کم ۳۰ تا ۷۰ هزار تن تخم مرغ از ایران به کشورهای مختلف جهان صادر شده که ارزآوری خوبی را نیز داشته است.
رضایی با بیان اینکه در سال قبل و با هدف تنظیم بازار،واردات گوشت قرمز با ارز ۴۲۰۰ تومانی صورت گرفت که واردات با این ارز باعث دخالت بی رویه و تأثیر مستقیم واسطه‌ها بر قیمت گوشت می‌شد،تاکید کرد: در سال ۹۸ با تخصیص ارز نیمایی برای واردات گوشت قرمز علاوه بر کاهش قیمت، فاصله قیمت گوشت‌های قرمز تولید داخل با گوشت وارداتی کاهش چشمگیری یافت.
وی با بیان اینکه امروز قیمت واقعی گوشت ۷۰ هزار تومان است،گفت: نظام توزیع نامناسب و دخالت واسطه‌ها در نحوه توزیع اقلام غذایی، بازار را با چالش جدی مواجه کرده و با اتخاذ رویکردهای مناسب در نحوه توزیع در ماه‌های گذشته،قیمت گوشت قرمز کاهش یافت و تثبیت شد.