صادرکنندگان گوشت مرغ تسهیلات بدون سود دریافت می‌کنند

رکنی گفت: به‌منظور حمایت از صادرکنندگان محصولات کشاورزی برای صادرات گوشت مرغ تسهیلات بدون سود به آن‌ها پرداخت می‌شود.

حسن رکنی با اشاره به اینکه افزایش صادرات از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: بر اساس تصمیمات جلسات مشترک با صادرکنندگان محصولات کشاورزی مقرر شد از محل صندوق طیور که حدود 60 میلیارد تومان اعتبار دارد به صادرکنندگان تسهیلات بدون سود پرداخت شود.

وی گفت: تحویل نهاده خوراک دام به مرغداران در عوض دریافت گوشت مرغ نیز از دیگر روش‌های تشویق صادرکنندگان است.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امسال قرار است میزان صادرات گوشت مرغ از 70 هزار تن در سال گذشته به حدود 100 هزار تن افزایش یابد.

رکنی گفت: امسال برای مدیریت تنش قیمت در بازار گوشت مرغ و جلوگیری از نوسان قیمت قرار است شرکت پشتیبانی امور دام بجای خرید و ذخیره‌سازی برای خرید و صادرات گوشت مرغ فعال شود.

وی درباره علت روند کاهش قیمت گوشت مرغ افزود: قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 3400 تومان است که پیش‌بینی می‌شود این روند در روزهای آینده متوقف شود.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: دو میلیون و 100 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود و 25 کیلوگرم مصرف سرانه کشور است که در مقایسه با میانگین سرانه مصرف جهانی که معادل 15 کیلو است در شرایط بسیار خوبی قرار داریم.

رکنی افزود: افزایش صادرات مهم‌ترین اولویت بخش دام در وزارت جهاد کشاورزی است و برای تحقق این برنامه شرکت‌های بازرگانی صادراتی در حال تجهیز هستند.

وی میزان صادرات تخم‌مرغ را تا پایان سال گذشته بین 90 تا 100 هزار تن اعلام کرد و گفت: تأمین نیاز بازار داخل در اولویت قرار دارد و مازاد نیاز باید صادر شود.