سفارش ۵۰۰ تن مرغ منجمد برای ساماندهی بازار مرغ قم/فعالیت رستوران‌ها و کمبود مرغ عامل صف‌های طولانی

گروه استان‌ها-رئیس سازمان صنعت؛معدن و تجارت استان قم گفت: برای ساماندهی بازار مصرفی مرغ در قم ۵۰۰ تن مرغ منجمد قرار است به بازار عرصه شود.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   قم  ، محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهار داشت:در فاصله یک هفته ما 2 جلسه تنظیم بازار تشکیل دادیم صف‌های طولانی مرغ به دلیل کمبود مرغ و فعالیت رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی است برای رفع این کمبود 500 تن مرغ منجمد قرار است در بازار عرضه شود.

وی افزود: هم‌چنین جو روانی روزهای پایانی سال و هم‌چنین حفظ نرخ مرغ تولید استان باعث ایجاد مصرف زیاد وصف‌های طولانی شده وما به جز فروشگاه‌های معتبر و بزرگ استان در محلات و مناطق مختلف استان نیز مرغ دولتی با نرخ 20400 تومان توزیع می‌کنیم.

 

رئیس سازمان صنعت؛معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: برای مازاد مصرفی مرغ شهروندان در حال رایزنی با مرکز و چند استان هستیم تا مازاد بر مصرف استان مرغ تأمین و توزیع شود.

سیجانی عنوان کرد: 3 تیم از دادستانی،اتاق اصناف و بسیج مقاومت محله بر نحوه توزیع مرغ نظارت دارند درزمینهٔ فروش فوق‌العاده شب عید هم اتحادیه‌ها در حال پیگیری هستند برای میوه شب عید هم فروش به‌صورت اینترنتی یا از چادرهای ویژه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 ازدحام جمعیت سبب کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی است 

احمدلو رئیس اتاق اصناف استان قم نیز در این جلسه گفت: رعایت 75 درصد پروتکل بهداشتی از سوی اصناف به دلیل ازدحام مردم برای خرید شب عید است درحالی‌که در استان 7 هزار واحد بدون پروانه داریم کنترل این واحدها دشوار است.