سالانه ۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در کردستان صورت می گیرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه ۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت می گیرد که بخشی از این کار حاصل عملکرد مناسب شرکت گاز در زمینه تامین انرژی مرغداری ها است.
خالد جعفری – رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان – در دیدار با مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، اظهار داشت: بخشی از افزایش تولیدات در بخش صنایع دام و طیور و پرورش تولیدات گلخانه ای مرهون خدمات مستمر و مداوم شرکت گاز به تولیدکنندگان است.
وی افزود: توسعه روز افزون صنایع تولیدی این استان مرهون توسعه شبکه های گازرسانی است و یکی از شاخص های توسعه هر استان افزایش ضریب زیرساخت ها برای افزایش صنایع تولیدی و تامین انرژی بطور مستمر و مداوم برای بهره مندی صنایع بوده و با بررسی این شاخص میزان تاثیرگذاری شرکت گاز استان کردستان مشهود است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه سخنان خود به صنایع دام و طیور اشاره کرد و ادامه داد: در استان کردستان بیش از ۵۵۳ واحد تولیدی مرغداری فعال گازدار وجود دارد و تولیدات آنها به سایر استان ها و کشورهای همسایه صادر می شود.

جعفری به اختلاف قیمت فرآورده های گوشتی با سوخت های گوناگون اشاره کرد و یادآور شد: اگر گوشت مرغ با سوخت گاز طبیعی به مرحله فرآوری و مرحله فروش برسد قیمت تمام شده آن در هر کیلو در مقایسه استفاده از سوخت های فسیلی کمتر بوده و باعث می شود فرآورده های گوشتی با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.
وی به فعالیت مطلوب مرغداری ها در سطح استان اشاره کرد و بیان کرد: با برنامه ریزی های مطلوب شرکت گاز استان کردستان در جهت گازرسانی به واحدهای تولیدی مرغ گوشتی و عملکرد مناسب این شرکت در زمینه تامین انرژی، سالانه ۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت می گیرد که در این حوزه در سطح کشور جزو استان های برتر قرار گرفته و این امر فقط با تامین منابع انرژی که بیشترین سهم به گاز طبیعی تعلق دارد، میسر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: گاز طبیعی در بخش کشاورزی نیز بسیار حائز اهمیت بوده و برای مردم روستاها که در این بخش فعال هستند مایه دلگرمی و آرامش بوده و باعث شده سطح رفاه در روستاهای استان کردستان بطور فزاینده ای افزایش یابد.
جعفری اظهار داشت: استان کردستان با توجه به کوهستانی و برفگیر بودن دارای زمستان های سرد و طولانی بوده و فعالان در بخش دامداری را مجبور به انتخاب روش دامداری ساکن می کند و برای بخش گرمایشی گازطبیعی نقش انکار ناپذیری دارد.