رمضان امسال مردم مرغ 8 هزارتومانی خواهند خورد

رمضان امسال نزدیک است کمتر از چند روز دیگر به آغاز ماه مهمانی خداوند باقی‌مانده و مردم برای تامین مایحتاج خود راهی بازار شده‌اند. حال با توجه به جهش قیمت‌ها برخی بر این باور هستند که طبقه فرودست و متوسط جامعه نتوانند تمام آنچه موردنیازشان است را تهیه کنند. البته مسئولان گفته‌اند که در این ماه با گران‌فروشی برخورد خواهند کرد و اگر واحد صنفی در این ماه تخلفی انجام دهد به‌طور ویژه با آن واحد برخورد خواهد شد. اما با توجه به افزایش قیمت کالاها، در این ماه شاید دیگر نیاز به گران‌فروشی نباشد چراکه پیش‌تر قیمت‌ها افزایش‌یافته و در صورت افزایش مجدد مردم تنها چند قلم از اقلام موردنیاز را تهیه خواهند کرد که این مهم ثبت نقطه سیاهی در کارنامه هر مسئولی در کشور خواهد بود.

گوشت مرغ 8000 تومان

دیگر کالایی که در ماه مبارک رمضان بیش از گذشته مورد مصرف قرار می‌گیرد انواع گوشت مرغ،گوساله و گوسفند است، که هرساله نیز به میزان افزایش تقاضا ، قیمت آن در آستانه ماه رمضان رشد می‌کند و صدالبته که دیگر پس از پایان ماه رمضان کاهشی در این اقلام دیده نمی‌شود و حداکثر بازار تا مدتی به ثبات می‌رسد.

حمید فاضلی ، مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی صنعت مرغداری در خصوص احتمال نوسان قیمت مرغ در ماه رمضان اظهار داشت: مردم ما مردمی هیجانی و احساسی هستند و در ماه رمضان با توجه به اینکه میزان خریدها افزایش پیدا می‌کند قیمت‌ها نیز صعودی می‌شود.

فاضلی تصریح کرد: البته پس از ماه رمضان قیمت‌ها مجدداً پایین خواهد آمد اما این موضوع باید موردتوجه قرار گیرد که برنامه‌ریزی تولید مرغ و عرضه آن در زمان پیک مصرف در کشور ما وجود ندارد و ممکن است قیمت هر کیلوگرم مرغ در ماه رمضان به مرز 8 هزار تومان برسد.

گوشت گوساله 30000 تومان

همچنین علی خندان نوجوان ، رئیس اتحادیه گوشت گاوی گفت: نرخ گوشت قرمز برای ماه رمضان تغییری نخواهد کرد، در حال حاضر بهای هر کیلوگرم گوشت گوساله به‌صورت مخلوط 30 هزار تومان برای مصرف‌کننده است و قیمت هر کیلو ماهیچه در مراکز عرضه و فروش این محصول 33 هزار تومان تعیین‌شده است.

تخم‌مرغ 8500 تا 9000 تومان

رضا ترکاشوند، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار نیز گفت: با توجه به فصل گرما و کاهش میزان تقاضا در ماه مبارک رمضان قیمت تخم‌مرغ با اندکی کاهش مواجه خواهد شد.

ترکاشوند افزود: در ماه مبارک رمضان به دلیل مصرف بیشتر گوشت طیور و قرمز با کاهش مصرف تخم‌مرغ روبرو می‌شویم که این امر می‌تواند در قیمت این محصول تأثیر منفی بگذارد.

در حال حاضر نرخ یک شانه تخم‌مرغ در بازار حدود 8 هزار و 500 تومان تا 9000 تومان است.