رشد ۱۲۵ درصدی واردات نهاده های دام و طیور از مسیر ریلی گلستان

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۵ هزار تن نهاده های دامی از طریق راه آهن وارد گلستان شده که در مقایسه با سال قبل ۱۲۵ درصد افزایش یافته است.
محسن اعتماد اظهار کرد: نهاده‌های دامی یکی از کالاهای استراتژیک کشور بوده که از بندر امام وارد کشور می‌شود و در استان‌های مختلف از جمله گلستان توزیع می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ افزود: با توجه به اینکه این کالا بسیار مورد نیاز استان است و با توجه به محدودیت های حمل و نقل جاده‌ای، بخشی از این کالا توسط ریل به گلستان حمل می شود.
وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶۵ هزار تن بار از انواع ذرت، دانه های روغنی، نباتی، کنجاله و جو از طریق راه آهن وارد گلستان شده که در مقایسه با سال قبل ۱۲۵ درصد افزایش داشته است.

طبق گفته اعتماد در سال گذشته ۲۹ هزار تن نهاده‌های دامی از طریق ریل وارد استان شده بود.
مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال تاکنون ۲۸ هزار تن گندم از طریق راه آهن به استان‌های دیگر صادر شده که در مقایسه با سال گذشته ۶۴ درصد افزایش را شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه بخشی از نیاز استان از طریق ریل مرتفع می شود، ادامه داد: در تمام این ایام که محدودیت های کرونایی وجود داشت همکاران ما با جدیت پای کار بوده تا ورود کالاهای استراتژیک با مشکل روبرو نشود.