رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: وضعیت مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز بسیار مطلوب است

رئیس کمیسیون «کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست» مجلس گفت: طبق گزارشی که اخیراً از شخص آقای وزیر درباره محصولات کشاورزی گرفتم شرایط گویای این است که الحمدالله در حوزه مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز وضعیت‌مان بسیار مطلوب است.

محمدجواد عسکری در گفت‌و‌گو با میزان، با بیان اینکه اختیارات در حوزه کشاورزی تماما به وزارت جهاد کشاورزی داده شده است، بیان داشت: در حال حاضر صفر تا صد همه مباحث مربوط به تولید و نظارت و قیمت‌گذاری در این بخش برعهده وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اتفاقات خوبی در حوزه وزارت جهادکشاورزی در حال رخ دادن است و ما در این بخش نظارت جدی را اعمال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های خوبی از سوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بر حوزه محصولات کشاورزی شکل گرفته است، گفت: حتی سیستم نظارتی بر حوزه محصولات کشاورزی از وزارت صمت به وزارت جهادکشاورزی منتقل شده است.

رئیس کمیسیون «کشاورزی،آب و منابع طبیعی و محیط زیست» در مجلس تاکید کرد: طبق گزارشی که بنده اخیرا از شخص آقای وزیر درباره محصولات کشاورزی گرفتم شرایط گویای این است که الحمدالله در حوزه مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز وضعیتمان بسیار مطلوب است.

عسکری با بیان اینکه ما محصولاتی نظیر مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز را به اندازه کافی دپو(ذخیره) کرده‌ایم، بیان داشت: از این رو جای نگرانی در کشور وجود ندارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین از گذشته قرار بوده که وزارت جهادکشاورزی در موضوع پشتبانی امور دام و در بحث خرید دام‌های مازاد، تا یک میلیون و پانصد هزار راس اقدام کند لذا تا هفته گذشته تقریبا درباره صد و سیزده هزار راس اقدام شده بود و در حال حاضر برنامه‌ریزی کردیم تا با جدیت و با یک برنامه زمان‌بندی شده مشخص، این رقم به یک میلیون پانصد هزار راس برسد که دیگر ما در بحث تامین گوشت قرمز حداقل تا ایام عید مشکلی نداشته باشم.

وی تاکیدکرد: ما همچنین به مسئولین تاکید کردیم که باید قیمت‌ها در زمینه فروش گوشت قرمز باید ثابت باشد و هیچ دستگاهی حق افزایش قیمت‌ها در این بخش را ندارد.