رئیس اتحادیه مرغ همدان: کاهش تقاضا عامل ارزان شدن تخم مرغ است

همدان – ایرنا – رئیس اتحادیه مرغ، ماهی، تخم مرغ و پرنده فروشان همدان با رد شایعه شیوع آنفلوآنزا گفت: ارزان شدن تخم مرغ به دلیل کاهش تقاضا برای این ماده غذایی است.

جواد عاشوری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، کاهش قیمت تخم مرغ را ناشی از فراوانی عرضه و کاهش تقاضا دانست و افزود: شیوع آنفلوآنزا در مرغداری‌های همدان و کاهش قیمت به دلیل این بیماری شایعه است و صحت ندارد.

رئیس اتحادیه مرغ، ماهی، تخم مرغ و پرنده فروشان همدان تاکید کرد: مرغداری‌های تخم گذار در سلامت کامل هستند و تا کنون هیچ موردی از ابتلاء به آنفلوآنزا گزارش نشده است.

عاشوری گفت: کارشناسان دامپزشکی به طور مستمر از مرغداری‌ها و مراکز عرضه تخم مرغ بازرسی کرده و اگر مورد مشکوکی مشاهده شود از توزیع تخم مرغ ممانعت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک هر شانه تخم مرغ با قیمت ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار ریال در عمده و خورده فروشی‌ها عرضه می‌شود و مصرف کنندگان از سلامت این ماده غذایی مطمئن باشند.

رئیس اتحادیه مرغ، ماهی، تخم مرغ و پرنده فروشان اظهار داشت: در ماه رمضان مصرف تخم مرغ به دلیل استفاده در قنادی‌ها افزایش یافت و در حال حاضر تقاضای این ماده پروتئینی در بازار کم شده است.

به گفته وی روزانه ۷۰ تا ۸۰ تن تخم مرغ در همدان مصرف می‌شود که این میزان به ۵۰ تن کاهش یافته است.