دپوی یک‌میلیون تن مرغ

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی عنوان کرد: در حال حاضر بیشتر از یک‌میلیون تن مرغ ذخیره داریم و تولید بالا و تقاضا پایین است.

عطا‌الله حسن‌زاده  درباره تأثیر نوسان نرخ ارز بر بازار مرغ گفت: نوسانات ارزی در بازار مرغ تأثیری نگذاشته اما از طرفی مصرف داخلی پایین آمده و تولیدات داخلی زیاد شده است و برنامه‌ریزی از سوی دولت وجود ندارد و به این دلیل مرغ‌ها ارزان شده‌اند.

حسن‌زاده ادامه داد: با خریدهای جدیدی که از خارج وارد کشور می‌شود شاید در آن زمان نرخ ارز تأثیر بگذارد. در حال حاضر بیشتر از یک‌میلیون تن مرغ ذخیره داریم و تولید بالا و تقاضا پایین است.

وی اضافه کرد: مهر و آبان ماه کاهش تقاضا داشتیم اما از طرفی بازدهی در تولید بهتر شده‌ است. با توجه به کاهش تقاضا و کاهش قیمت مرغ ما با پشتیبانی امور دام برای خرید مرغ‌ها هماهنگ می‌کنیم تا مرغداران ضرر نکنند و با خریدن آن‌ها نوعی ذخیره‌سازی صورت می‌گیرد و تعادل در قیمت‌ها برقرار می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی در پایان بیان کرد: هزینه تمام‌شده برای مرغ پایین است، باید قیمت بالا رود تا مرغدار ضرر نکند. در حال حاضر قیمت مرغ درمجموع نسبت به هزینه‌های تمام‌شده پایین است.