دلایل گرانی تخم‌مرغ

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: تولیدکنندگان تخم‌مرغ نقشی در افزایش قیمت ندارند و زمانی که کرایه حمل‌ونقل و حقوق کارگران اضافه شده است در نهایت باعث گرانی تخم‌مرغ نیز می‌شود.

ناصر نبی‌پور، درباره علت گرانی اخیر تخم‌مرغ و وضعیت بازار تخم‌مرغ، گفت: تولیدکننده تخم‌مرغ نقشی در افزایش قیمت ندارند و زمانی که از درب مرغداری، تخم‌مرغ را به نرخ ۱۷ هزارو ۵۰۰ تومان خرید می‌کنند هزینه‌های دیگری، چون کرایه حمل‌ونقل و حقوق کارگران اضافه شده است و در نهایت باعث گرانی محصول نهایی تخم‌مرغ می‌شود.
رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: رئیس دولت دوازدهم اعلام کرده بودند تا زمانی که رئیس جمهور هستم قیمت‌ها را گران نکنید و نرخ ۱۷هزارو ۸۰۰ تومان، قیمت تمام شده تخم‌مرغ است که وزارتخانه می‌خواهد اعلام کند، ولی هنوز به نرخ ۱۷هزارو ۸۰۰ تومان نرسیده و در حال حاضر تخم‌مرغ را با نرخ ۱۷هزارو ۵۰۰ تومان درب مرغداری به فروش می‌رسانیم.
وی افزود: تمامی مولفه‌های مرغداری در این مدت سوخت می‌شود، زیرا دولت کرایه‌های حمل و نقل را ۳۱ درصد، حقوق کارگران را ۴۰ درصد، ذرت و سویا را نیز ۴۰ درصد افزایش داده است.

نبی پور بیان کرد: مگر می‌شود همه چیز گران شود و مرغ و تخم مرغ ثابت بماند. همین گرانی‌ها و افزایش قیمت باعث شد که مرغداران در فروردین و اردیبهشت مرغ های خود را به کشتارگاه بفرستند.
رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: جوجه تخم‌گذار سال گذشته ۱۰ هزار تومان بود و امروز به نرخ ۱۷ هزار تومان رسیده است مرغ تخم‌گذار نیز سال گذشته ۴۲ هزار تومان بود، ولی امسال به نرخ ۱۰۵ هزار تومان رسیده است.