دستورات جدی، شفاف و روشن وزیر به مدیرعامل پشتیبانی امور دام – سند

وزیر جهادکشاورزی طی نامه ای به مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور دستور داد تا گزارشی کامل و روزانه از روند خرید گوشت مرغ و اوضاع صنعت مرغداری در اختیار وی قرار دهد:

 

متن نامه به شرح زیر است :

جناب آقای عباسی معروفان
مدیرعامل محترم شرکت پشتیبانی امور دام
سلام علیکم
با عنایت به شرایط حاکم بر صنعت طیور و در راستای وظایف شرکت پشتیبانی امور دام و حمایت از مرغداران و کاهش ضرر و زیان آنها، ضروری است موارد ذیل در اسرع وقت اقدام و گزارش کاملی از روند اجرای آنها به صورت روزانه به اینجانب، ارائه گردد.
1 – ارائه گزاش دقیق از میزان خرید روزانه مرغ مازاد از ابتدای سال جاری به تفکیک زنجیره ها، تشکل ها، مرغداران وکشتارگاه ها و علل کاهش آن در هفته های اخیر.
2 – ارائه گزارش دقیق از روند اجرایی شدن توافق فروش 25 هزار تن مرغ ( ترجیحا مرغ غیر منجمد و تازه ) موضوع ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه و دلایل عدم تحقق این مهم تا کنون.
3 – ارائه گزارش دقیق از میزان صادرات گوشت مرغ منجمد در چند ماه اخیر علی رغم حذف عوارض صادراتی برای آن شرکت
4 – ارائه گزارش کامل از وضعیت موجود ذخایر گوشت مرغ و تاریخ انقضای آنها به تفکیک ماه و راهکارهای مدیریت آنها
5 – از تاریخ ابلاغ این نامه تا اطلاع ثانوی و رسیدن به شرایط پایدار در تولید و قیمت گوشت مرغ، با همکاری کامل و موثر سازمان دامپزشکی و کشتارگاهها، روسای سازمان جهادکشاورزی استان ها، تشکل ها و با تمام امکانات موجود، بدون فوت وقت مکانیسمی طراحی نمایید تا با حذف واسطه ها، کشتارگاه ها و غیره روزانه بیش از 1500 تا 2000 تن مرغ مازاد مستقیما از زنجیره ها ، تشکل ها و مرغداران، با قیمت مصوب خریداری، جمع آوری و ذخیره گردد به طوریکه حداکثر منافع ناشی از این اقدام نصیب تولیدکنندگان مرغ شود.
6 – با عنایت به موافقت سازمان دامپزشکی و وجود تقاضای بالقوه در کشورهای همسایه، با اخذ مجوز احتمالی و لازم از کارگروه تنظیم بازار و دستگاه های ذیربط به همکاری تشکل ها و استانداران استان های مرزی، شرایط لازم برای صادرات مرغ زنده عملیاتی گردد.
کاظم خاوازی
وزیر جهادکشاورزی