درآمد نفتی عراق در ماه اکتبر از 9 میلیارددلار عبور کرد

عراق اعلام کرد که درآمد نفتی این کشور در ماه اکتبر گذشته بیش از 9 میلیارد دلار بوده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بغداد الیوم، وزارت نفت عراق دیروز سه شنبه اعلام کرد که درآمد ماه اکتبر گذشته این کشور از صادرات نفت، بیش از 9 میلیارد دلار بوده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس آمار اولیه صادر شده توسط شرکت بازاریابی نفت عراق SOMO. مجموع صادرات نفت خام در ماه اکتبر گذشته به (104) میلیون و (831) هزار (120) بشکه با درآمد بالغ بر (9.258) میلیارد دلار رسید.

در ادامه بیانیه آمده است: مجموع صادرات نفت خام در مهرماه گذشته از میادین نفتی در مرکز و جنوب عراق بالغ بر (102) میلیون و (70) هزار و (427) بشکه بوده است، در حالی که از میادین کرکوک از طریق بندر جیهان، مقادیر صادر شده به (2) میلیون و 417 هزار و (893) بشکه رسید.

وزارت نفت عراق با اشاره به اینکه میانگین روزانه تولید نفت عراق سه میلیون و 382 هزار بشکه بوده است، تأکید کرد: میانگین قیمت هر بشکه بیش از 88.31 دلار بوده است.

عراق در ماه سپتامبر(قبل از اکتبر) ۹۸.۷۶ میلیون بشکه نفت فروخته و از محل این صادرات ۸.۷۷ میلیارد دلار درآمد داشته است.

از زمان آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافته که این مسئله به نفع عراق و دیگر کشورهای نفتی بوده است. عراق در تامین نیازهای مالی خود به شدت به درآمدهای نفتی وابسته بوده و درواقع صادرات نفت بالای 90 درصد از درآمدهای نفتی عراق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشکیل می‌دهد.