جزئیات صادرات مرغ و تخم‌مرغ در سال ۹۴

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته درمجموع ۱۵۰ هزار تن مرغ و تخم‌مرغ از کشور صادر شد، گفت: هدف‌گذاری ما برای هرکدام از این محصولات در سال جاری ۱۰۰ هزار تن است.

جزئیات صادرات مرغ و تخم‌مرغ در سال ۹۴

به گزارش افکار خبر، حسن رکنی درباره وضعیت صادرات مرغ و تخم‌مرغ به کشورهای عراق و افغانستان اظهار داشت: با توجه به شرایطی که پیش‌آمده بود، روند صادرات این محصولات حدود ۲ ماه کند شده بود اما به نظر می‌رسد در حال حاضر اوضاع رو به بهبود و متعادل شدن پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه سال گذشته درمجموع ۱۵۰ هزار تن مرغ و تخم‌مرغ از کشور صادر شد، گفت: هدف‌گذاری ما برای هرکدام از این محصولات در سال جاری ۱۰۰ هزار تن است، البته ممکن است محدودیت‌های ایجادشده در این زمینه منجر به کاهش واردات شود.

رکنی درباره میزان صادرات محصولات دامی از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: در سال جاری حدود ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه جوجه یک‌روزه و حدود ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار از کشور صادرشده، ضمن اینکه میزان صادرات گوشت مرغ در ۳ ماهه نخست امسال حدود ۱۳ هزار تن و صادرات تخم‌مرغ در ۵ ماهه نخست امسال حدود ۲۸ هزار تن بوده است.

به گفته وی، صادرات تخم‌مرغ به کشورهایی مانند افغانستان، عراق و عمان انجام‌شده است. معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی اظهار امیدواری کرد که مشکلات مربوط به صادرات تخم‌مرغ و مرغ به کشور افغانستان نیز به‌زودی حل شود.