تولید و صید سالانه 1.2 میلیون تن محصولات شیلاتی در کشور

رئیس سازمان شیلات ایران در همایش روز جهانی دریانوردی از تولید و صید سالانه 1.2 میلیون تن محصولات شیلاتی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به مناسبت روز جهانی دریانوردی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس کمیسیون عمران و رئیس سازمان شیلات ایران در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

در این مراسم، سیدحسین حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران ، بیان کرد: شیلات ایران با در اختیار داشتن 12 هزار شناور در 270 نقطه تلاقی و 38 اسکله مردمی برخوردار از ناوگان بزرگی است که 702 هزار تن تولید صید از دریا دارد که با احتساب تولید محصولات شیلاتی پرورشی حجم تولید و صید به یک میلیون و 260 هزار تن در سال می‌رسد.

وی با اشاره به داشتن 5 هزار و 800 کیلومتر سواحل با احتساب جزایر در کشور عنوان کرد:‌ بستر دریا یکی از زمینه‌های تولید غذا و امنیت غذایی در کشور است و در حال حاضر از 557 هزار تن آبزی پروری در کشور 95 درصد در آب‌های داخلی انجام می‌شود و ما از پرورش محصولات شیلاتی در دریا غافل مانده‌ایم.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: طبق برنامه باید 500 هزار تن پرورش انواع آبزیان در دریا و 160 هزار تن میگو در کشور داشته باشیم تا بتوانیم به خودکفایی و امنیت غذایی دست پیدا کنیم.

حسینی جنگ روسیه و اوکراین را جنگ بر سر غذا عنوان کرد و گفت: تأکید جمهوری اسلامی بر امنیت غذایی یک تأکید استراتژیک و ناشی از پیش‌بینی دقیق مقام معظم رهبری بوده است.