تولید مرغ در خراسان رضوی افزایش می‌یابد

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تلاش می‌شود تا اواسط دی ماه تولید مرغ در استان افزایش یابد. از این بابت هیچ مشکلی در تامین مرغ نخواهیم داشت. همچنین برنامه‌ریزی شده در ایام تعطیلات نوروز تولید مرغ تا ۲۰ درصد افزایش یابد.

محمدمهدی یعقوب‌زاده در خصوص میزان تولید مرغ در استان اظهار کرد: پیش از این به طور متوسط در هر روز ۵۷۰ تن مرغ در استان تولید می‌شد که تقریبا ۵۵ درصد آن در مشهد و ۴۵ درصد مابقی در شهرستان‌های استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه مصرف روزانه مرغ در خراسان رضوی ۵۵۰ تن است، افزود: در حال حاضر قیمت مصوب مرغ منجمد ۲۰ هزار تومان و قیمت مصوب مرغ گرم در بازار ۳۱ هزار تومان به ازای هر کیلو است که در حال حاضر با توجه به افزایش تولید مرغ قیمت آن به کمتر از ۳۰ هزار تومان رسیده است.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تولید تخم‌ مرغ در استان نیز تصریح کرد: در حال حاضر فرایند تولید تخم‌ مرغ در استان به صورت مطلوب دنبال و پایین‌تر از قیمت مصوب توزیع می‌شود. درخواست ما از مردم این است که در صورت مشاهده قیمتی بالاتر از نرخ‌های تعیین شده، موضوع را از طریق اتاق اصناف مشهد با شماره‌های ۱۲۴ یا ۳۱۷۳۰ و یا شماره پیامک ۳۰۰۰۱۳۴۱۲۴ در میان بگذارند.