تولید زغال‌سنگ چین در سال ۲۰۲۳ صعودی است

تولید روزانه زغال‌سنگ چین در ماه دسامبر نسبت به رکورد نوامبر کاهش یافت زیرا شیوع سریع کووید-۱۹ در این کشور باعث بیمار شدن معدنچیان و کاهش تقاضا از سوی کاربران صنعتی شده است.

به گزارش ایسنا، داده‌های اداره ملی آمار چین (NBS) امروز(سه‌شنبه) نشان داد که چین در ماه گذشته ۴۰۲.۶۹ میلیون تن زغال‌سنگ تولید کرده که معادل ۱۲.۹۹ میلیون تن در روز است و این در مقایسه با ۱۳.۰۴ میلیون تن روزانه در نوامبر و ۱۲.۴۱ میلیون تن در دسامبر ۲۰۲۱ است.

داده‌های NBS نشان داد که کل تولید برای سال ۲۰۲۲ به رکورد ۴.۴۹۶ میلیارد تن افزایش یافت که ۹ درصد بیشتر از تولید در سال ۲۰۲۱ بود.

تصمیم ناگهانی پکن مبنی بر کنار گذاشتن سیاست سختگیرانه‌اش برای مقابله با کووید در پایان نوامبر، به افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کووید منجر شده است. در حالی که انتظار می‌رود لغو محدودیت‌ها تقاضای زغال‌سنگ را در بخش‌هایی مانند فولاد و سیمان افزایش دهد، موارد فزاینده کووید، کارخانه‌ها را مجبور به کاهش تولید به دلیل کمبود نیروی کار کرده است. کاهش تقاضای صنعتی تا ژانویه ادامه داشته است و انتظار می‌رود تا تعطیلات سال نو در پایان این هفته ادامه داشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود تولید زغال‌سنگ چین در سال ۲۰۲۳ در بحبوحه تاکید پکن بر تقویت امنیت انرژی بیشتر شود. برآورد می‌شود که این کشور ۲۶۰ میلیون تن ظرفیت استخراج زغال سنگ را در سال ۲۰۲۲ تصویب کرده است که ظرفیت کل را به ۵.۰۵ میلیارد تن می‌رساند.