تولید روزانه ۲۸۰۰ تا ۲۹۰۰ تن تخم مرغ در کشور

نبی پور گفت: روزانه ۲۸۰۰ تا ۲۹۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که به دلیل ازدیاد تقاضا، این میزان در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۶۰۰ تا ۷ هزار و ۸۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.
وی نرخ مصوب هر کیلو تخم مرغ را ۷ هزار و ۷۴۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به ازدیاد تقاضا و نوسان قیمت تخم مرغ، تشکل‌ها اعلام آمادگی کردند که اگر سازمان میادین غرفه‌هایی را در اختیارمان بگذارد، این امکان وجود دارد تا تخم مرغ را به صورت مستقیم به مردم عرضه کنیم.
گرانی قیمت تخم مرغ در خرده فروشی ها ارتباطی به تولیدکنندگان ندارد
نبی پور با اشاره به اینکه گرانی قیمت تخم مرغ در خرده فروشی ارتباطی به تولیدکنندگان ندارد، بیان کرد: سازمان حمایت قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۸ هزار و ۹۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده است و همواره مسئولان ذی ربط باید نظارت کافی بر بازار داشته باشند تا سودجویان نتوانند اقدام به گران فروشی در بازار کنند.

شیخی

این مقام مسئول با انتقاد از افزایش کرایه‌های حمل و نقل نهاده‌های دامی افزود: قیمت حمل هر کیلو ذرت و کنجاله سویا از ۳۸۰ تومان به ۵۵۰ تومان افزایش یافته که این امر بر افزایش قیمت تمام شده تولید دامن زده است.
وی تخم مرغ را ارزانترین پروتئین موجود در بازار برشمرد و گفت: بنابر آمار متوسط فروش تخم مرغ در ۸ ماه گذشته به ۵ هزار و ۹۰۰ تا ۶ هزار تومان نرسید که این امر به سبب بالا بودن هزینه‌های تولید طی ۶۰ سال اخیر برای صنعت مرغداری کشور فاجعه بود.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره آخرین وضعیت بازار صادرات بیان کرد: طی روز‌های اخیر از صادرات تخم مرغ به دلیل جلوگیری از روند افزایش قیمت در بازار جلوگیری شد.
نبی پور با اشاره به اینکه روند تولید تخم مرغ مشکلی ندارد، بیان کرد: روزانه ۲۸۰۰ تا ۲۹۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که به دلیل ازدیاد تقاضا، این میزان در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که در صورت مازاد تولید با روند نزولی قیمت در بازار روبرو بودیم.
این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی تصریح کرد: قیمت کنونی کنجاله سویا از نرخ مصوب در بازار پایین‌تر است و تنها ذرت ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان بالاتر از قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود.