توزیع گسترده مرغ منجمد 5500 تومانی در ماه محرم

 

محمد یوسفی با اعلام این خبر اظهار کرد: وضعیت تولید مرغ بسیار مناسب بوده و علاوه بر اینکه برای تأمین نیاز ماه محرم هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد، بلکه وضعیت تولید مازاد است.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ زنده 4 هزار تومان است، افزود: هر کیلوگرم گوشت مرغ به‌صورت عمده 5 هزار و 700 تومان و در خرده‌فروشی‌ها 5 هزار 900 تا 6 هزار تومان به فروش می‌رسد.

یوسفی تأکید کرد: با توجه به افزایش تقاضا در ماه محرم، شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت احتمالی این محصول اقدام به توزیع مرغ منجمد به قیمت هر کیلوگرم 5500 تومان می‌کند.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی یادآور شد: با توجه به ذخایر مطمئن شرکت پشتیبانی امور دام و تولید مناسب این محصول در کشور، مشکلی برای تأمین مرغ مصرفی در این ایام وجود ندارد و هیئت‌های عزاداری به هر میزانی که نیاز دارند می‌توانند مرغ منجمد خریداری کنند.

وی درباره برگشت خوردن محصولات پروتئینی ایران از عراق، تصریح کرد: صادرات محصولات پروتئینی ایران به عراق و افغانستان مناسب بوده و مواردی که در این خصوص شنیده می‌شود جزئی است.

یوسفی در پایان با بیان اینکه مرغداران کماکان در حاشیه سود قرار ندارند، گفت: درحالی‌که اوایل سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی قیمت منطقی مرغ را برای مصرف‌کننده 7 هزار تومان اعلام کرده بود، قیمت فعلی این محصول در بازار هزار تومان کمتر است.