تنظیم بازار گوشت مرغ با عرضه مرغ منجمد/ قیمت تخم‌مرغ کاهش می‌یابد

آفتاب‌‌نیوز: کامران کارگر با اشاره به قیمت برخی اقلام و کالاهای اساسی برای مصرف کننده، گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب کارخانه ۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و براین اساس قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کننده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تخم‌مرغ بصورت شانه‌ای عرضه می‌شود و هر شانه تخم‌مرغ وزنی حدود یک کیلو و ۷۰۰ گرم تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم دارد.

وی با اشاره اعمال محدودیت‌هایی برای صادرات تخم‌مرغ، افزود: در حال حاضر قیمت تخم‌مرغ در حال کاهش است و حتی به قیمتی کمتر از قیمت مصوب درب کارخانه عرضه می‌شود.

کارگر درمورد قیمت گوشت مرغ نیز اظهار داشت: قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف‌کننده ۱۵ هزار تومان با ۵ درصد نوسان تعیین شده بنابراین ممکن است این کالا با ۵ درصد بیش از قیمت مصوب نیز عرضه شود.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در مورد گوشت مرغ و تخم‌مرغ در بازار وجود ندارد، اظهار داشت: از چند هفته پیش عرضه گوشت مرغ منجمد با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز شده و عرضه این کالا با قیمت مصوب در راستای تنظیم بازار ادامه دارد.