تشدید نظارت‌ها بر بازار مرغ در استان گیلان / برخورد جدی با هرگونه اختفاء و گرانفروشی

گروه استان‌ها- رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر بازار مرغ گیلان گفت: قطعاً با هرگونه اختفاء، احتکار، امتناع از فروش و گرانفروشی به‌صورت ضربتی برخورد می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فرهاد دلق‌پوش امروز در جلسه بررسی تأمین مرغ و کالاهای اساسی که با حضور رؤسای ادارات صنعت معدن و تجارت شهرستان در رشت برگزار شد اظهار داشت: تولید مرغ روزانه در گیلان از مرز 450 تُن عبور می‌کند درحالی‌که حداکثر مصرف مرغ استان 200 تُن در روز است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با  بیان اینکه تأمین مرغ موردنیاز استان در اولویت نخست قرار دارد ابراز داشت: پس از اینکه مرغ موردنیاز استان تأمین شد مابقی نیز صادر می‌شود و نظارت بر اقلام عرضه شده دامی در سطح بازار نیز بر عهده سازمان صمت است.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه درحال حاضر هیچ نرخ جدیدی برای مرغ به ادارات زیرمجموعه سازمان صمت اعلام نشده است خاطرنشان کرد: قطعاً با هرگونه اختفاء، احتکار، امتناع از فروش و گرانفروشی به‌صورت ضربتی برخورد خواهد شد.

وی به ضرورت آرام کردن فضای بازار و انجام نظارت‌های مطلوب اشاره کرد و بیان داشت: به منظور قرار گرفتن بازار مرغ در وضعیت متعادل باید وضعیت آن در سطح عرضه با دقت مورد نظارت قرار گیرد و معتقدیم هیجان به وجود آمده در بازار مرغ کاذب و مقطعی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تاکید بر اینکه از ظرفیت و امکانات اتحادیه‌های مرتبط، بسیج اصناف، انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و اداره تعزیرات برای نظارت، پایش مستمربازار و برخورد با متخلفان استفاده شود افزود: اخلالگران بازار باید شناسایی شوند.

دلق‌پوش با بیان اینکه تامین و توزیع مرغ برعهده جهاد کشاورزی استان است گفت: شرکت پشتیبانی امور دام نیز از ذخایر موجود در تامین مرغ و تامین موجودی کالا استفاده کند از طرفی دستگاه‌های عضو کارگروه تنظیم بازار استان، عضو افتخاری کارگروه نیستند و براساس قانون هر کدام تکالیفی دارند.

وی از مسئول شرکت بازرگانی دولتی ایران در توزیع آرد در استان خواست چنانچه شرکت‌های حمل و نقل تحت مدیریت این شرکت نسبت به توزیع به‌موقع آرد در سطح استان اقدام نکنند قطعاً گزارش و پرونده تخلف برای آنها صادر می‌شود تصریح کرد: مطابق قانون با برخی اقدامات برخورد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان بیان کرد: طوری عمل نشود که شاهد کاهش عرضه مرغ در سطح بازار و سردرگمی مصرف‌کننده باشیم و قرار است سهمیه 700 تُنی مرغ منجمد به منظور تعادل بازار گیلان در آینده تخصیص یابد.

دلق‌پوش با بیان اینکه مرغ منجمد با نرخ 14 هزار تومان به درب سردخانه می‌رسد خاطرنشان کرد: قیمت نهایی این میزان مرغ برای مصرف‌کننده براساس تصمیمات کارگروه تنظیم بازار در نظر گرفته می‌شود که حین توزیع اعلام می‌شود.