تداوم نگرانی مرغداران خراسان شمالی از روند کاهشی قیمت مرغ

قیمت گوشت مرغ در خراسان شمالی، با وجود اقدام شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید این محصول از مرغداران، هنوز در حال ریزش بوده و مرغداران را نگران کرده است.
رییس اتحادیه لبنیات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: خرید مرغ از مرغداران، تا حدی سبب افزایش قیمت مرغ در بازار اما این امر، دوام زیاد نداشت و اکنون باز در حال کاهش است.
حسین قاسم زاده اظهار داشت: خرید مرغ، به وسیله شرکت پشتیبانی امور دام سبب شد تا قیمت گوشت مرغ در روزهای اخیر تا ۲۵ هزار ریال در هر کیلوگرم، افزایش یابد.
وی افزود قیمت مرغ در هر کیلوگرم، به ۱۱۳ هزار ریال در روزهای اخیر رسید اما دوباره رو به سقوط گذاشت و امروز به صورت میانگین به ۹۵ هزار ریال رسیده است.
رییس اتحادیه لبنیات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد گفت: عرضه و تقاضا، عامل تعیین کننده قیمت مرغ در بازار است.
وی افزود: از آنجا که زمان ماندگاری مرغ ها در سالن های مرغداری بیشتر شده، قابل عرضه به شرکت پشتیبانی امور دام و ذخیره سازی نیست.

بر اساس این گزارش، برای پاسخ به نیاز مردم در شب عید، جوجه ریزی در سالن های مرغداری استان به اندازه قابل توجهی، انجام شد و تولید به میزان نیاز، انجام شده است اما پیدایش بیماری کرونا، سبب تعطیلی غذاخوری ها، فست فودها و توقف برگزاری مجالس شد و به دنبال آن، تقاضا برای گوشت مرغ کم شد.
سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی مصرف می شود که حدود ۶ هزار تن آن از طریق دیگر استان ها تامین می شود.
هم اکنون ۹۴ واحد پرورش مرغ گوشتی در استان با ظرفیت ۲ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۴۳۰ قطعه مشغول به فعالیت هستند که در هر دوره، ۶۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی دارند.
سرانه مصرف گوشت مرغ در خراسان شمالی ۲۰ کیلوگرم در سال است.