تخم مرغ ۳۰ هزار تومانی قابل قبول نیست/ ورود دستگاه های نظارتی

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان “فروش هر شانه تخم‌مرغ به قیمت ۳۰ هزار تومان مورد قبول ما نیست”، گفت: کارگروه ستاد تنظیم بازار به این موضوع ورود کرده است و در حال حاضر در میادین میوه و تره‌بار هر شانه تخم مرغ به قیمت ۱۸ هزار و ۹۰۰ توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم مرتضی رضایی معاون امور تولیدات وزارت جهاد کشاورزی امروز در نشست هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: جهاد کشاورزی در واکنش به گرانی تخم مرغ که روز گذشته این خبرگزاری از رسیدن هر شانه تخم مرغ به 30 هزار تومان خبر داده بود اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تولید محصولات کشاورزی مختلف از جمله تخم مرغ مسئولیت دارد و مسئولیت تنظیم بازار با دستگاه‌های نظارتی دیگر است.

وی افزود: صنعت تولید تخم‌مرغ کشور صنعت بزرگی به حساب می‌آید و هیچ اتفاقی در یک هفته اخیر نیفتاده که بخواهد قیمت آن به یکباره افزایش یابد اما بنده نیز شاهد این افزایش قیمتها در بازار هستم که با ورود دستگاه نظارتی باید قیمتها کاهش یابد.

رضایی ادامه داد: تولیدکنندگان تخم مرغ در طولانی‌مدت از فروش محصولات خود ضرر دادند همچنین بسته شدن مرزها به دلیل کرونا مشکلاتی برای آنها ایجاد کرد اما اکنون مرزها باز شده و صادرات ادامه دارد.

معاون امور تولیدات وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: تنظیم بازار هم اکنون به تولید تخم مرغ ورود پیدا کرده است و قیمت فعلی تخم مرغ در بازار مورد قبول ما و حتی اتحادیه‌ها نیست.

وی تأکید کرد: در حال حاضر قیمت هر شانه تخم مرغ با 18 هزار و 900 تومان در بازار میوه و تره‌بار در سطح بالایی توزیع می‌شود.