تخم مرغ را برای عضله سازی بهتر است صبحها بخورید

مطالعات نشان داده است مصرف پروتئین در وعده صبحانه می‌تواند به عضله سازی کمک به سزایی کند.

نشان تجارت – بدن انسان به طور معمول هر روز از همان الگوی طبیعی ۲۴ ساعته پیروی می‌کند. این ریتم شبانه روزی بدن است. ریتم شبانه روزی بر رفتار سلول‌ها و شیمی بدن تأثیر می‌گذارد و بر فرآیند‌هایی مانند متابولیسم، هضم و رشد تأثیر می‌گذارد.

حفظ نور طبیعی و چرخه شبانه روزی تاریک ما برای سلامتی کوتاه مدت و بلند مدت ضروری است. ما در کارگران شیفت، به ویژه شیفت شب، می‌بینیم که سلامتی، هورمون و چرخه شبانه روزی آن‌ها کاملاً مختل شده است، که این امر باعث افزایش فشار عصبی، اختلالات هورمونی و کاهش ایمنی می‌شود.

این موضوع منطقی است، زیرا “ما در اصل برای رشد، قدرت، هیپرتروفی صبح آماده هستیم. ” این زمان از روز است که “از نظر متابولیکی فعال‌ترین یا در حالت بالقوه آنابولیک (رشد) است. ”

نویسندگان این مطالعه تأثیر مصرف پروتئین در اوایل روز را از سه زاویه بررسی کردند.

محققان دو گروه از پروتئین موش آزمایشگاهی را به صورت مکمل‌های آمینو اسید شاخه‌ای (BCAA) یا هنگام صبحانه یا هنگام شام تغذیه کردند. هنگام صبحانه، پروتئین فقط ۸.۵ ٪ از وعده غذایی آن‌ها را تشکیل می‌دهد، در حالی که در هنگام شام، آن‌ها با ۱۱.۵ ٪ درصد بیشتری پروتئین مصرف می‌کنند.

با وجود مصرف پروتئین کمتر، رشد عضلانی در موش‌هایی که در وعده صبحانه پروتئین داشتند بیشتر بود.

برای اطمینان از رشد عضله، محققان “هیپرتروفی عضله” – افزایش اندازه سلول‌های عضلانی – را در عضله کف پا در پشت ساق پای موش اندازه گیری کردند.

محققان برای تأیید اینکه تفاوت بین دو گروه از موش‌ها در ساعاتی از روز است که پروتئین خود را مصرف می‌کنند، آزمایش را با موش‌های مخصوص عضله تکرار کردند. این موش‌ها فاقد ژن Bmal۱ در سلول‌های عضلانی خود هستند که برای حفظ ریتم شبانه روزی ضروری است.

دانشمندان هیچ تفاوتی در تأثیر پروتئین صبحانه یا شام بر روی هیپرتروفی عضلات در این موش‌ها پیدا نکردند.

سرانجام، برای بررسی اینکه آیا این تأثیر به انسان منتقل می‌شود، محققان ۶۰ زن مسن را که مصرف روزانه پروتئین آن‌ها مطابق با توصیه‌های متخصصان بهداشت ژاپن بود، بررسی کردند. نیمی از زنان گزارش کردند که در وعده صبحانه بیشتر از شام پروتئین مصرف می‌کنند و نیمی دیگر برعکس عمل می‌کنند.

در حالی که از نظر سطح فعالیت، توده بدن، قد، BMI، توده چربی، عملکرد بدنی یا رژیم غذایی تفاوتی بین دو گروه وجود نداشت، گروهی که پروتئین خود را در اوایل روز می‌خوردند، توده عضلانی بیشتری داشتند.

برای زنانی که پروتئین خود را در اوایل روز دریافت کردند، شاخص توده عضلانی اسکلتی و قدرت گرفتن به طور قابل توجهی بالاتر بود.