تحویل گاز به بخش نیروگاهی و صنایع عمده افزایش یافت

تهران- ایرنا- مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به کاهش برودت سرما و بهبود شرایط آب و هوایی، شاهد سیر نزولی مصرف گاز در بخش خانگی هستیم که این مهم موجب شد تا تحویل گاز به بخش‌های نیروگاهی، صنایع عمده و پتروشیمی را افزایش دهیم.

به گزارش ایرنا از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، اظهار کرد: کاهش دما، شدت ماندگاری و گستردگی برودت هوا در ماه‌های گذشته و اولویت قرار دادن مصرف گاز در بخش خانگی، موجب شد بر اساس دستورالعمل‌های مصوب، گاز مصرفی در بخش‎های نیروگاهی و صنایع عمده کاهش پیدا کند، ولی خوشبختانه با بهبود شرایط آب و هوایی تحویل گاز به بخش‌های مذکور افزایش یافته است.

وی با بیان این که تعهدات‌مان در تمامی بخش‌ها در حال انجام است، افزود: در حال حاضر ۱۵۰ میلیون متر مکعب گاز بیشتری نسبت به بهمن ماه تحویل نیروگاه‎‌ها و صنایع می‌شود.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود، به مصرف گاز در صنایع فولاد، پتروشیمی و سیمان اشاره کرد و گفت: به بخش‌های مذکور روزانه ۱۰۵ میلیون مترمکعب گاز تحویل داده می‌شود.

جولایی در پایان، به برنامه تعمیرات اساسی اشاره و بیان کرد: برنامه‌ریزی برای تعمیرات اساسی در حال انجام بوده که به یاری خدا از ابتدای فصل بهار ۱۴۰۲ عملیاتی خواهد شد.