تامین آب شرب بوشهر با پیشرفته‌ترین آب شیرین‌کن/ مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند

تهران – ایرنا- مدیرعامل گروه صنعتی مپنا گفت: آب شیرین‌کن‌هایی که روز جمعه گذشته در بوشهر توسط رئیس جمهوری و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید، یکی از پیشرفته‌ترین آب شیرین‌کن‌های کشور است که آب شرب مورد نیاز مردم این استان را تامین می‌کند.

«عباس علی‌آبادی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: تلاش برای احداث آب شیرین‌کن بوشهر از سال ۱۳۹۸ آغاز شد که بهره‌برداری از آن در آن زمان با چند چالش روبرو بود.

وی یکی از این چالش‌ها را نوسان قیمت ارز برشمرد و گفت: نوسان‌های ارزی سبب شد قیمتی تمام شده ابتدایی جوابگوی انجام طرح نباشد.

مدیرعامل مپنا ادامه داد: با وجود این نوسان‌ها طبق قراری که برای خدمت‌رسانی به مردم داشتیم، روز جمعه گذشته پروژه افتتاح شد.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: این پروژه با انجام یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره‌برداری رسید و آماده خدمت‌رسانی به مردم بوشهر شده است.

وی ادامه داد: تمام ظرفیت فاز نخست این پروژه آماده تامین آب برای مردم بوشهر است و یکی از پیشرفته‌ترین انواع آب شیرین‌کن‌های کشور به شمار می‌رود.

مدیرعامل مپنا افزود: ظرفیت کلی این پروژه ۶۰ هزار متر مکعب است که اگر زیرساخت‌های آن با مساعدت‌هایی که نیاز است به بهره‌برداری برسد، نگرانی مردم بوشهر برای برخورداری از آب با کیفیت را برطرف خواهد کرد.

علی‌آبادی گفت: برای تولید آب توسط این آب شیرین‌کن نیاز به مصرف برق است و همین امر قیمت آب تولیدی را افزایش می‌دهد؛ لذا انتظار می‌رود مردم در مصرف این آب گران‌بها نهایت دقت را داشته باشند.

وی ظرفیت فعلی آب شیرین‌کن‌های بوشهر را حدود ۳۵ هزار متر مکعب دانست و ادامه داد: با بهره‌برداری از این آب شیرین‌کن که ۳۵ هزار مگاوات ظرفیت دارد تا ۱۰۰ درصد ظرفیت تامین شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا با تاکید بر اینکه این آب با هزینه بالایی تولید می‌شود از مردم بوشهر خواست تا الگوی مصرف را در مصرف آب شیرین‌کن رعایت کنند.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: چند مرحله صنعتی برای ایجاد این آب شیرین‌کن صورت گرفته که بسیار مهم است. برخی قطعات آب شیرین‌کن تولید داخل است، اما برخی نیازها باید از خارج تامین می‌شد و همین امر ضرورت صرفه‌جویی را دوچندان می‌سازد.