بیش از ۳۲۰ مرکز غیرمجاز کشتار مرغ در ایلام فعالیت دارند

مدیرکل دامپزشکی ایلام با بیان اینکه بیش از ۳۲۰ مرکز غیر مجاز کشتار مرغ داریم گفت: طرح ساماندهی کشتار غیر مجاز و عرضه مرغ زنده از دهم خرداد در ایلام آغاز شده است.
بیش از ۳۲۰ مرکز غیرمجاز کشتار مرغ در ایلام فعالیت دارند

رامین پورنجف مدیرکل دامپزشکی ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با بیان اینکه طرح ساماندهی کشتار غیر مجاز و عرضه مرغ زنده از دهم خرداد در ایلام آغاز شده است، اظهار کرد: بر این مبنا، تمام مراکز شناسایی و اخطاریه‌های بهداشتی به این مراکز ابلاغ شده تا از عرضه و کشتار غیرمجاز خودداری شود.

وی افزود: حدود بیش از ۳۲۰ مرکز غیر مجاز کشتار مرغ داریم و در طرح ساماندهی افراد توجیه می‌شوند به سازمان صمت مراجعه می‌کنند مجوز می‌گیرند و استانداری تضمین کرده که تسهیلات در اختیار آنها قرار دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: وارد شدن خونابه، امحا و احشا به محیط زندگی موجب افزایش موجودات موذی و افزایش بیماری‌های دامی و همچنین بیماری‌های مشترک انسان و دام مانند آنفلوانزا، بیماری سالمونلوز و بیماری‌های حاد پرندگان می‌شود؛ انتشار این بیماری‌ها موجب به خطر افتادن سرمایه دامی استان و علاوه بر این قیمت تمام شده مرغ زنده در مقایسه با مرغ کشتار روز یا همان مرغ آماده طبخ بیشتر تمام می‌شود.

پورنجف تصریح کرد: مرغ زنده خیلی گران‌تر است و با افت ۳۰ درصدی لاشه با اجاره دستمزد قیمت مرغ زنده به هر کیلو حدود ۴۰ هزار تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: این مراکز غیرمجاز با فراهم‌سازی شرایط بهداشتی می‌توانند روزانه مرغ بهداشتی از طرف معاونت بهبود جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران تحویل گیرند به هیچ عنوان مرغ زنده تحویل دلالان نمی‌شود و در صورت عدم رعایت این موضوع متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.