بودجۀ کمکی وزارت کشاورزی امریکا به صنعت مرغداری ایالت جورجیا

به نقل از Sonny Perdue وزیر کشاورزی امریکا، به منظور برطرف کردن خسارات ناشی از جنگ اقتصادی با چین دولت قصد دارد به صنعت مرغداری ایالت جورجیای امریکا بودجۀ هنگفت و قابل توجهی اختصاص دهد.
در واقع حدود 432 میلیون دلار از سوی وزارت کشاورزی امریکا به صنعت مرغداری اختصاص می گیرد که بخش اعظم این پول به ایالت جورجیا که بزرگترین تولید کنندۀ محصولات مرغداری امریکاست تعلق خواهد گرفت. این کمک هزینه به موازات بودجۀ کمکی پیشین – که بیشتربرای مرغداران ایالات غربیِ میانه در نظر گرفته شده بود – ماه گذشته و با تشدید جنگ اقتصادی با چین منظور شده بود.
Perdue که فرماندار سابق ایالت جورجیا نیز بوده اذعان کرد: “بودجۀ کمکی ما به مرغداران بدین معنی است که ما هرگز کشاورزان خود را در مواجهه با تعرفه های تلافی جویانۀ ناعادلانه تنها رها نمی کنیم؛ ضمن آنکه هنوز در حال یافتن راه حلی برای تثبیت این وضعیت و راه حلی برای تجارتی بهتر و قوی تر با چین هستیم.”
همچنین وزارت کشاورزی امریکا اعلام کرد که تا رقم 1.4 میلیارد دلار حاضر به خریداری “اقلام مازاد کشاورزی” مانند میوه، سبزیجات، گوشت گوساله، گوسفند، مرغ، شیر و از این دست مواد غذایی هستند که قابل توزیع در مراکز غذایی و مدارس می باشند که طبق گزارشات، در حدود یک سوم آن به صنعت مرغداری یعنی گوشت مرغ، تخم مرغ و بوقلمون تعلق می گیرد.
با این حال Tom Super معاون ارشد در مجمع مرغداری ملی گفت : متأسفانه پس از شیوع انفولانزای مرغی و قطع کامل رابطۀ تجاری با چین از سال 2015 میلادی، صنعت با مازاد تولیدات خود در کشمکش است. ما از صادرات گوشت مرغ به چین 715 میلیون دلار به دست می آوردیم که در حال حاضر بخش عظیمی از سهم خود را در تجارت از دست دادیم.
Super افزود: ایالت جورجیا سهم عظیمی از بودجۀ کمک دولت را دریافت خواهد کرد. اما در نهایت تولیدکنندگان مرغداری خواستار دستیابی مجدد به بازار چین هستند که با وضعیت سیاسی فعلی مقدور نیست.