برخورد با کشتارگاه‌های غیر مجاز مرغ در نهاوند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند از برخورد با کشتارگاه‌های غیر مجاز در این شهرستان خبر داد

مهدی قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: با توجه به اینکه در برخی روستاهای شهرستان نهاوند کشتار مرغ به صورت غیر مجاز در خارج از کشتارگاه صورت می‌گیرد با تعدادی از عوامل آن برخورد قانونی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در این رابطه تاکنون با ۱۱ مورد از عواملی که اقدام به فعالیت غیر مجاز داشته‌اند برخورد شده است افزود: با توجه به شیوع کرونا طرح تشدید نظارت بر واحدهای تولیدی فراورده‌های خام دامی از ابتدای سال و به ویژه در ماه رمضان اجرا شد که در این رابطه ۳۰ واحد صنفی به دلیل تخلف به تعزیرات معرفی شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند افزود: همچنین طی این مدت ۱۵ واحد پلمب شد و چهار و نیم تن مواد خام دامی غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شد.

وی در خصوص انجام کشتار دام‌های سبک و سنگین تمام روستاها در کشتارگاه صنعتی نهاوند خبر داد و گفت: روستاهای هیچ شهری در استان از کشتارگاه برای کشتار دام استفاده نمی‌کنند اما در نهاوند با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و توجیه قصابی روستاها کشتار دام به صورت صنعتی انجام می‌شود.

قنبری در پایان بر آمادگی اجرای طرح واکسیناسیون مرغ‌های شهرستان در برابر بیماری نیوکاسل تاکید کرد و افزود: مرحله اول واکسیناسیون طیور سال گذشته در شهرستان اجرا شد که زمان اجرای مرحله دوم هنوز اعلام نشده اما ما آمادگی داریم که در هر زمان این کار را انجام دهیم.