اگر به تخم مرغ حساسیت دارید، واکسن کرونا نزنید!

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: افرادی که بیماری حاد تب‌دار دارند و یا افرادی که به تخم‌مرغ حساسیت شدید دارند، نباید واکسن کرونا تزریق کنند.
به گزارش فرتاک نیوز،

سارا شاه‌آبادی امروز ، اظهار داشت: منع مصرف تزریق کرونا برای افراد نداریم به جزء در افرادی که در حال حاضر مبتلا به کرونا هستند و یا افرادی که بیماری حاد تب‌دار دارند و یا افرادی که حساسیت شدید به تخم‌مرغ دارند که نباید واکسن تزریق کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که به دلایل مختلف داروهای کورتون و یا سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده کردند منع تزریق مطلق ندارند می‌توانند با مجوز پزشک مصرف داروها را متعادل کنند و یکی دو هفته بعد از تزریق واکسن میزان داروی مورد نیاز را مصرف کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: افرادی که سن بالای 60 سال دارند و واکسن‌هایی بر پایه ویروس غیرفعال همچون سینوفارم، برکت و بهارات تزریق کرده‌اند و چهار ماه از نوبت دوم گذشته، برای تزریق نوبت سوم اقدام کنند.

وی یادآور شد: افرادی که هم ۶ ماه از تزریق واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا گذشته نوبت یادآور آن را تزریق کنند.

شاه‌آبادی گفت: در حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تمام امکانات برای پوشش حداکثری واکسن در سطح استان بسیج شده به طوریکه در روستاها و مناطق حاشیه شهر واکسیناسیون به صورت خانه به خانه انجام می‌شود.